In luna martie 2015 in urma unui accident rutier, masina firmei ( condusa de un salariat ) este avariata . Vinovat de producerea accidentului este celalalt sofer.Se deschide dosar de dauna la ASIROM ( pe RCA -ul vinovatului ) pentru repararea autoturismului. ASIROM-ul face o prima constatare si se merge in service pentru reparatie avand acceptul asiguratorului .Service-ul face o reconstatare si adauga o fata de usa in plus la inlocuire. Service-ul face reparatia , inlocuieste si aceea fata de usa .Dupa finalizarea reparatiei masina ne este predata reparata.Nu stiu daca dupa reconstatare service-ul a mai cerut acceptul ASIROM .Acum dupa aproximativ 90 de zile suna service-ul ca trebuie sa platim o suma oarecare pentru fata de usa ce a fost inlocuita+ manopera in urma reconstatarii . In aceste conditii este normala solicitarea service-ului ? Cine trebuie sa plateasca aceasta suma ?
Este destul de curios de ce nu s-a constatat ca este necesara inlocuirea fetei usii la prima constatare avand in vedere ca fata usii este "pe fata"si nu este un element ascuns.
Dupa demontarea masinii pot apare si alte daune cauzate de accident si neidentificate la prima constatare.
Prin urmare in urma reconstatarii asiguratorul ar trebui sa plateasca si acele reparatii dar in cazul de "fata" nu vad cum sa isi dea acordul ptr o reparatie a unui element care putea fi identificat la prima constatare.
Probabil este vorba de o solicitare de modificare a unei solutii tehnologce adoptate initial de inspector (fata de usa la reparat) -iar la solicitarea unitatii reparatoare - inlocuire fata de usa.
Intrebati unitatea reparatoare, in baza carui document, nota de constatare/reconstatare a procedat la inlocuirea repereului.
Daca a inlocuit acest element cu acordul asiguratorului, service-ul trebuie sa aiba un document emis in acest sens - nota de reconstatare.
Daca acest document exista, atunci nu este problema dumenevoastra ci a asiguratorului care a agreat modificarea, iar problema trebuie sa o rezolve cu unitatea service.
In caz contrar (cand service-ul nu detine un astfel de document, prin care sa fi fost aprobata inlocuirea fetei de portiera), problema este a celui care a luat decizia sa faca aceasta inlocuire.
Zilele acestea merg in service ( acelasi care a facut reparatia dupa accident) cu masina, care este inca in garatie , pentru o verificare, deoarece nu a mai vrut sa pornesca . Masina imi este verificata si se constata ca este nevoie ca acumulatorul sa fie inlocuit. Nu s-a intocmit niciun act de intrare in service . Documentele si cheia masinii au ramas la mine . In schimb masina a ramas pe platforma din fata service-ul pana a doua zi cand am venit cu un nou acumulator si l-am inlocuit chiar eu. Surpriza apare in momentul in care am vrut sa plec cu masina .............paznicul imi spune ca nu pot parasi platforma din fata service-ului ( proprietatea acestuia ) ca am niste datorii la ei . Merg la receptie si mi se comunica ca trebuie sa stau de vorba cu seful de service . Am asteptat cateva minute iar acesta nu mai venea . Intr-un final, dupa ce le-am zis ca nu mai astept , vine seful si ma indreapta catre compartimentul "caroserii " pentru a discuta cu cei de acolo in legatura cu o datorie pe care as avea-o catre acestia . I-am comunicat ca nu am ce sa discut cu acestia atata timp cat i-am rugat sa imi comunice ce vor de la mine printr-o adresa scrisa, catre firma care este proprietara masinii , in care sa indice baza legala si de ce trebuie sa platesc aceasta suma . Bineinteles ca nu m-am dus la "caroserii", am luat masina si am plecat .La iesirea de pe platforma service-ului vine alt paznic si ma intreaba daca mi-am lamurit situatia ca el are consemn sa nu ma lase sa plec pentru ca sunt dator la service .I-am explicat ce si cum si m-a lasat sa plec . Este normal ca service-ul sa impiedice plecarea masinii ?