Ma confrunt si eu cu o situatie ...Am lucrat 3 ani jum la o firma srl. Patronul meu avea 2 firma X si y. Eu eram singura angajata pe firma x, restul erau deja trecute incet, incet pe firma y. Luna aceasta s-a inchis si magazinul unde lucram eu ( practic firma x nu mai exista), iar eu "m-am mutat" intr-o locatie noua pe firma y. Deocamdata nu am semnat noul contract de munca pe noua firma si azi contabila mi-a trimis prin mess noul meu contract in care se specifica faptul ca incep activitatea la noua firma cu data de 01.04.2010. Contractul trimis de ea prin mes nu este nici semnat, nici stampilat de sef. Mi-a zis sa-l semnez eu in 3 exemplare, sa-l trimit prin cineva la firma, acolo o sa fie semnat de sef si stampilat, trimis la itm si cand o sa aiba un numar de inregistrarea o sa primesc un exemplar de contract. Mi s-a spus ca se inregistreaza in 20 zile de la angajare. Dar in acelasi timp mi s-a spus sa semnez o cerere de demisie cu acordul partilor de la vechia firma tot cu data de 01.04.2010. Intrebari:
1. De ce ma mai pun sa semnez demisie de la o firma care oricum de la 01.04.2010 nu va mai exista? ( am auzit chiar ca deja de luna asta de la inchidere nu ar mai exista)
2. E normal cu a procedat contabila cu noul contract? (adica trimit prin mes si nesemnat, nestampilat de sefi)
3. Daca eu semnez demisia pe vechia firma si ei nu imi inregistreaza noul contract la ITM ce mai pot sa fac avand in vedere ca eu nu am pe noul contract semnatura si stampila sefului?
1. Trebuie sa se incheie intr-un fel raporturile de munca cu vechea firma. Fie va dati dvs demisia, fie se incheie cu acordul partilor. In ambele cazuri trebuie sa faceti dvs o cerere.
2. Normal ar fi fost sa va cheme la sediul firmei si sa va puna sa semnati acolo, dupa ce contractul era semnat de angajator. Nu stiu ce regula aplica contabila dvs. Poate ca nu este nimic rau la mijloc.
3. Exista riscul acesta.
Va propun sa mergeti dvs cu cele 3 ex de contract deja listat la sediul firmei si sa spuneti ca veti semna imediat ce aceste contracte vor avea semnatura si stampila patronului.
Parerea mea este sa semnati contractul de munca daca este in regula din punctul dvoastra de vedere, dar sa solicitati primirea unui exemplar in original, cu viza ITM, inainte de a semna cererea de incetare a contractului de munca pe firma X.
Puteti motiva acest lucru prin faptul ca va e teama sa nu ramaneti pe dinafara, fara posibilitatea de a beneficia de somaj.
Alta ar fi situatia daca v-ar desfiinta postul la firma X conform art.65 lit 1 (fara sa semnati vreo cerere de incetare a contractului), pentru ca, cu acest articol puteti intra in somaj in cazul in care nu va mai angajeaza la Y. Daca contractul inceteaza la cererea dvoastra nu puteti beneficia.
Tocmai de asta imi este si frica. I-am zis ca nu semnez demisia pana nu primesc contractul nou si contabila mi-a zis singura:"iti e teama ca nu iti mai dam sa semnez noul contract? stai linisitta, ce, asa ne crezi?". Cand mi-a trimis contractul pe mes i-am zis ca trebuia sa fie semnat si stampilat de sef ca eu asa stiu ca e normal si ea mi-a raspuns ca nu are nimic asa cu il trimise ea...ca e ceva normal si sa nu uit sa fac cererea de demisie. Oare chiar pot sa trag de timp si sa semnez demisia dupa ce insegistreaza noul contract...daca se inregistreaza tocmai pe 15-20 aprilie...ce fac? Pe de alta parte ma gandesc ca poate sunt eu ma paranoia si ma gandesc prea mult la niste chetii la care ei poate nici nu s-au gandit, dar nu prea vreau sa risc...imi place sa fiu precauta in ziua de azi..de ce sa pierd dreptul la un somaj?