1. Da. La depunerea actelor trebuie sa prezentati o adeverinta din care reiese, ca sunteti calificat (de exemplu o diploma).
2. Trebuie sa platit impozit pe venitul brut (totalitatea incasarilor minus totalitatea platilor intr-un anumit an calendaristic) 16% si contributia la fondul de sanatate de 5,5% (tot la venitul brut). In cazul in care nu aveti calitatea de angajat, va trebui sa platit si contributia la pensii si cea de somaj. Din pacate nu pot sa va spun cat costa inregistrarea la ORC, dar cei de la ORC poate sa va dea cu siguranta detalii.
3. Trebuie sa scoateti un extras de Carte Funciara (20 de Lei) si sa incheiati un contract de comodat (modele se gasesc in Internet).
4. Trebuie sa aveti un act de studiu din care sa reiese ca ati studiat informatica. In aceasta privinta ce se accepta sau nu depinde de situatia concreta (potrivit experientei mele se practica un sistem permisiv).
1) + 4) Am Atestatul in Informatica, am absolvit liceul la profil mate-info si in prezent fac Facultatea de Mate-Info. E de ajuns oare? :D
In rest, am inteles. Multumesc foarte mult!:thumbup:
Intrebati-i pe cei de la registrul comertului cu privire la diploma, cei sunt in masura sa va lamureasca.
Costul infiintarii unui pfa ajunge cam la 200 lei.
Si imi poate spune cineva cum functioneaza fiscal?
Ce cheltuieli se pot deduce din venitul din venitul brut?
Cand incasez de la o persoana, ii dau o chitanta. Chitanta trebuie trecuta undeva?
Cum se raporteaza la Finante? Lunar, trimestrial, semestrial? La fel si la sanatate, pensii, somaj?
1. Deduceti orice cheltuiala, care a contribuit la realizarea veniturilor, mai putin cele legate de masina (intretinere, benzina -- in acest moment aceste NU sunt cheltuieli deducutibilie). Adica, hartia, toner-ul, USB-stick-urile, factura de telefon (mobil), factura de internet etc. Deasemenea NU sunt deductibile alimentele.
2. Chitanta trebuie doar daca incasati bani gheata. Daca incasati prin banca, nu trebuie sa dati chitanta. Incasarea (fie prin banca, fie prin casa) se trece ca incasar in Registrul Jurnal de Incasari si Plati.
3. Pana la data de 15 mai trebuie sa depuneti declaratia 200 la finante in care treceti venitul brut, cheltueilile deductibile si venitul net. La inceperea activitatii si daca considerati, ca in anul in curs veti avea cu 20% mai mult sau mai putin incasari decat anul trecut, trebuie sa depuneti si declaratia 220 prin care va estimati veniturile. Atentie: Pentru veniturile estimate trebuie sa platiti impozit cu titlu anticipat.
4. Dupa ce ati depus declaratia 220 (la inceput, respectiv 200 in fiecare an) veti primi de la Finante o Decizie de Impunere. Prin aceasta decizie vi-se comunica cand si cat trebuie platit (impozitul anula se plateste in patru rate de obicei egale la datele de 15.03, 15.06, 15.09 si 15.12). Cu aceasta decizie de impunere trebuie sa contactati Casa de Asigurari de Sanatate, unde vi-se va calcula contributia de plata, care trebuie platit cel tarziu in 60 de zile dupa primirea Deciziei de Impunere. Pe langa Casa de Asigurari de Sanatate, trebuie sa mergeti cu Decizia de Impunere si la Casa de Pensii si la Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de munca pentru calcularea taxelor. Toate aceste plati se pot face prin banca.
5. Dupa pararea mea nu o sa aveti probleme cu privire la calificare la inregistrarea PFA-ului.