O companie de telefonie a fost amendată recent de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru apeluri telefonice nesolicitate cu oferte comerciale, potrivit unui comunicat de presă publicat astăzi pe site-ul autorității. Practic, firma a sunat un fost client, persoană fizică, care ceruse, în mod explicit, la încetarea relației contractuale, să nu mai fie sunat, încălcând astfel Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Atunci când o companie vrea să trimită comunicări comerciale unui destinatar, trebuie să se asigure că acest lucru este permis, conform Regulamentului general privind protecția datelor (comunicarea respectivă reprezentând o prelucrare de date). Dacă acea firmă nu reușește să găsească un temei aplicabil pentru acest lucru, trimiterea solicitărilor, în scop de marketing, este interzisă. O situație concretă e când clientul sau potențialul client optează expres pentru a nu-i fi trimise asemenea comunicări comerciale. Citește articolul
O companie a fost amendată recent de autoritățile italienești din domeniul protecției datelor personale pentru apeluri telefonice nesolicitate cu oferte comerciale. Practic, firma a sunat numeroase persoane fizice care fie nu-și dăduseră acordul să fie contactate telefonic cu oferte, fie ceruseră în mod explicit să nu mai fie sunate. Din acest motiv, dar și pentru alte încălcări ale Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), amenda aplicată de autorități a ajuns la 27,8 milioane de euro. Citește articolul
Pentru a evita taxările suplimentare şi abuzurile, dar şi pentru a-şi simplifica viaţa de zi cu zi, cetăţenii care folosesc serviciile de telefonie mobilă disponibile în România trebuie să ţină cont de mai multe aspecte importante. Astfel, în sinteza de faţă am inclus, printre altele, informaţii despre taxa de reziliere, suprataxarea apelurilor şi SMS-urilor, prelungirea automată a abonamentelor, roaming, facilităţile mobile de plată şi comunicările comerciale prin telefon. Citește articolul
In incercarea de a-si transmite mesajele unui numar cat mai mare de potentiali clienti, firmele se folosesc si de comunicari comerciale telefonice, pe langa cele prin e-mail. Insa, pentru a putea face acest lucru in mod legal, exista cateva reguli de baza ce trebuie respectate, altfel sanctiunile pot fi usturatoare. Citește articolul