O companie de telefonie a fost amendată recent de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru apeluri telefonice nesolicitate cu oferte comerciale, potrivit unui comunicat de presă publicat astăzi pe site-ul autorității. Practic, firma a sunat un fost client, persoană fizică, care ceruse, în mod explicit, la încetarea relației contractuale, să nu mai fie sunat, încălcând astfel Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Atunci când o companie vrea să trimită comunicări comerciale unui destinatar, trebuie să se asigure că acest lucru este permis, conform Regulamentului general privind protecția datelor (comunicarea respectivă reprezentând o prelucrare de date). Dacă acea firmă nu reușește să găsească un temei aplicabil pentru acest lucru, trimiterea solicitărilor, în scop de marketing, este interzisă. O situație concretă e când clientul sau potențialul client optează expres pentru a nu-i fi trimise asemenea comunicări comerciale. Citește articolul
O companie a fost amendată recent de autoritățile italienești din domeniul protecției datelor personale pentru apeluri telefonice nesolicitate cu oferte comerciale. Practic, firma a sunat numeroase persoane fizice care fie nu-și dăduseră acordul să fie contactate telefonic cu oferte, fie ceruseră în mod explicit să nu mai fie sunate. Din acest motiv, dar și pentru alte încălcări ale Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), amenda aplicată de autorități a ajuns la 27,8 milioane de euro. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a schimbat, în mod considerabil, paradigma referitor la date personale. Mai exact, a dus la o conștientizare, din partea persoanelor, a importanței datelor personale. Și, la fel, a făcut (sau ar fi trebuit să facă) companiile mult mai precaute în ceea ce privește prelucrarea datelor personale, pentru a fi în acord cu Regulamentul. Un domeniu în care pot exista foarte multe necunoscute, în acest context, este cel al comunicărilor comerciale, în special cele trimise de companii, prin mail. Iar ceea ce trebuie menționat e că nu doar consimțământul justifică astfel de mail-uri, ci și interesul legitim al companiilor care trimit astfel de comunicări. Citește articolul
Trimiterea facturii în urma unei vânzări nu poate fi folosită ca un pretext pentru a trimite alte mesaje nesolicitate, cum ar fi chestionare de satisfacție a clientului. În privința ultimelor, compania care acționează astfel trebuie să aibă consimțământul expres al clientului, în sensul trimiterii unor astfel de comunicări. Citește articolul
Este una dintre situațiile foarte des întâlnite în practică: o persoană se înscrie la un concurs pe un website, bifând că este de acord cu "termenii și condițiile de concurs". Nu există, însă, nicio referire la faptul că, drept consecință a participării la concurs, persoana în cauză va primi mesaje comerciale de la operatorul concursului (care, de obicei, este o companie). Citește articolul
In incercarea de a-si transmite mesajele unui numar cat mai mare de potentiali clienti, firmele se folosesc si de comunicari comerciale telefonice, pe langa cele prin e-mail. Insa, pentru a putea face acest lucru in mod legal, exista cateva reguli de baza ce trebuie respectate, altfel sanctiunile pot fi usturatoare. Citește articolul
Comunicarile comerciale transmise prin e-mail sunt, in prezent, o modalitate ieftina si la indemana pentru firme de a-si promova imaginea, serviciile sau produsele. Atunci cand sunt trimise in mod legal. Insa, daca firmele n-au acordul destinatarilor pentru a le trimite, acest lucru reprezinta contraventie. Din articol mai puteti afla si ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele pentru a trimite astfel de comunicari, dar si cui va puteti adresa pentru sanctionarea comunicarilor comerciale nesolicitate. Citește articolul