Atunci când o companie vrea să trimită comunicări comerciale unui destinatar, trebuie să se asigure că acest lucru este permis, conform Regulamentului general privind protecția datelor (comunicarea respectivă reprezentând o prelucrare de date). Dacă acea firmă nu reușește să găsească un temei aplicabil pentru acest lucru, trimiterea solicitărilor, în scop de marketing, este interzisă. O situație concretă e când clientul sau potențialul client optează expres pentru a nu-i fi trimise asemenea comunicări comerciale. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a schimbat, în mod considerabil, paradigma referitor la date personale. Mai exact, a dus la o conștientizare, din partea persoanelor, a importanței datelor personale. Și, la fel, a făcut (sau ar fi trebuit să facă) companiile mult mai precaute în ceea ce privește prelucrarea datelor personale, pentru a fi în acord cu Regulamentul. Un domeniu în care pot exista foarte multe necunoscute, în acest context, este cel al comunicărilor comerciale, în special cele trimise de companii, prin mail. Iar ceea ce trebuie menționat e că nu doar consimțământul justifică astfel de mail-uri, ci și interesul legitim al companiilor care trimit astfel de comunicări. Citește articolul
Este una dintre situațiile foarte des întâlnite în practică: o persoană se înscrie la un concurs pe un website, bifând că este de acord cu "termenii și condițiile de concurs". Nu există, însă, nicio referire la faptul că, drept consecință a participării la concurs, persoana în cauză va primi mesaje comerciale de la operatorul concursului (care, de obicei, este o companie). Citește articolul
Modificarile la Codul muncii, aprobate prin vot final de deputati, recunoasterea oficiala a profesiei de bona si intentia ANAF de a verifica conturile bancare ale contribuabililor sunt doar cateva dintre subiectele tratate de AvocatNet.ro in saptamana care tocmai se incheie. Despre acestea, precum si despre alte evenimente importante puteti citi in materialul urmator. Citește articolul
Comunicarile comerciale transmise prin e-mail sunt, in prezent, o modalitate ieftina si la indemana pentru firme de a-si promova imaginea, serviciile sau produsele. Atunci cand sunt trimise in mod legal. Insa, daca firmele n-au acordul destinatarilor pentru a le trimite, acest lucru reprezinta contraventie. Din articol mai puteti afla si ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele pentru a trimite astfel de comunicari, dar si cui va puteti adresa pentru sanctionarea comunicarilor comerciale nesolicitate. Citește articolul