Înainte de a semna un contract de telefonie, internet sau TV, furnizorii de astfel de servicii sunt obligați să ofere clienților o fișă de sinteză. Acest document, standardizat la nivel european, trebuie să prezinte într-un mod simplu și clar toate detaliile contractului (prețuri, servicii, durata contractului etc.). Citește articolul
Pentru a proteja copiii, durata maximă a publicității difuzate în cadrul emisiunilor TV destinate acestora va fi de 12 minute într-o oră, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit azi raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz. Citește articolul
Pentru transparentizarea cheltuielilor făcute de formațiunile politice pentru promovarea în presă, dar și a veniturilor agențiilor de presă, mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect de lege pus recent în dezbatere la Senat, ca partidele să fie obligate să facă publice contractele pe care le au încheiate pentru promovarea în presă. În plus, cheltuielile pe care le fac partidele politice pentru difuzarea materialelor electorale la radio, televiziune, în presa scrisă şi cea online nu vor mai putea depăși 40% din totalul subvenţiei pe care o primesc de la stat. Citește articolul
Televiziunile si radiourile nu mai pot difuza interviuri cu rudele victimelor unor crime, sinucideri sau violuri, potrivit unei decizii emise de Consiliul National al Audiovizualului, recent publicata in Monitorul Oficial. In acelasi timp, din luna martie, nu mai era permisa nici difuzarea reconstituirilor actelor de violenta intre orele 6:00 si 22:00. Citește articolul
Numarul total de abonati la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale a scazut in prima jumatate a anului 2010 cu aproape 100.000, pana la 5,73 milioane abonati, rata de penetrare la nivel de gospodarii ajungand la 78,3%, in primul semestru din 2010, arata datele Agentiei Nationale de reglementare in Comunicatii (ANCOM). Citește articolul