În mod normal, companiile aeriene sunt obligate să îi compenseze pe pasagerii cărora le-a fost anulat zborul sau dacă a avut loc o întârziere de cel puțin trei ore. Însă există anumite împrejurări excepționale în care compania aeriană nu mai este obligată să compenseze pasagerii, din cauza naturii unor astfel de evenimente. Răspunzând la o întrebare preliminară adresată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat că o astfel de împrejurare excepțională are loc și atunci când zborul întârzie din cauza unui pasager care, prin comportamentul său, a cauzat acea întârziere. Citește articolul
Avioanele care operează în spațiul aerian al României vor trebui să fie dotate cu un dispozitiv de localizare, pentru situațiile de urgență, prevede un proiect de act normativ care așteaptă, actualmente, votul decisiv al Camerei Deputaților. Pentru a lămuri cititorii cum va fi folosit acest dispozitiv, am cerut informații de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR). Citește articolul