avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 566 soluții astăzi
Acasă Subiect: zbor intarziat
Subiect: zbor intarziat
ACCES GRATUIT

ANPC: Compensațiile din partea companiilor aeriene se pot obține doar dacă sunt solicitate în scris

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Septembrie 2023 | 0 | 1140 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În cazul unui zbor anulat, cei afectați pot cere despăgubiri de până la 600 de euro

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Iunie 2022 | 1 | 3903 | Timp de citire: 2 min.

Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii au dreptul la compensații și asistență dacă un zbor e devansat cu mai mult de o oră

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Decembrie 2021 | 0 | 3873 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când o companie aeriană devansează un zbor cu mai mult de o oră, pasagerii au dreptul la compensații și asistență, pentru că se consideră că acel zbor este „anulat”, a decis marți Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Totodată, printr-o altă decizie de marți, Curtea a stabilit că nu se pot cere compensații și asistență dacă un zbor este amânat cu mai puțin de trei ore, această situație nefiind considerată o „anulare”. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Retrospectiva 2020

Contractele clienţilor cu băncile şi despăgubirile pasagerilor pentru zborurile anulate - principalele decizii cu impact asupra consumatorilor luate de CJUE în 2020

Lucia Tozaru în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
18 Decembrie 2020 | 0 | 2905 | Timp de citire: 6 min.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Zborurile întârziate din cauza problemelor cauzate de un pasager ar putea să nu fie compensate în anumite situații

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
12 Iunie 2020 | 0 | 1372 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, companiile aeriene sunt obligate să îi compenseze pe pasagerii cărora le-a fost anulat zborul sau dacă a avut loc o întârziere de cel puțin trei ore. Însă există anumite împrejurări excepționale în care compania aeriană nu mai este obligată să compenseze pasagerii, din cauza naturii unor astfel de evenimente. Răspunzând la o întrebare preliminară adresată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat că o astfel de împrejurare excepțională are loc și atunci când zborul întârzie din cauza unui pasager care, prin comportamentul său, a cauzat acea întârziere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri pentru întârziere chiar dacă e vorba de zboruri de redirecționare

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 1844 | Timp de citire: 2 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat).  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai avut o problemă cu un zbor? Iată un formular pe care să-l folosești ca plângere contra companiei aeriene

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 2 | 3205 | Timp de citire: 2 min.

În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul