Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că insuficiența personalului aeroportuar responsabil cu încărcarea bagajelor în avioane poate constitui o "împrejurare excepțională" care să justifice întârzierile prelungite ale zborurilor. Într-o astfel de situație pasagerii nu pot primi despăgubiri. Citește articolul
Într-o hotărâre pronunțată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit că pasagerii au dreptul la compensație în cazul unui refuz la îmbarcare anticipat, chiar dacă nu s-au prezentat la înregistrare și au fost informați despre refuz cu cel puțin două săptămâni înainte de ziua zborului. Citește articolul
În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul
În situația în care un pasager a achiziționat pe un singur bilet zboruri de legătură pentru destinația finală, cu plecarea dintr-un stat membru al Uniunii Europene (UE), iar unul dintre zboruri are o întârziere de cel puțin 3 ore, acesta poate avea dreptul la despăgubiri pentru zbor întârziat, chiar dacă între companiile aeriene nu există o legătură legală, a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul
Într-o recentă speță analizată, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a oferit o soluție importantă pentru cei care sunt confruntați cu anularea ultimului segment de zbor dintr-un traseu cu mai multe escale. Atâta vreme cât rezervarea a fost unică pentru toate segmentele de zbor și chiar dacă zborurile sunt asigurate de companii distincte, se pot cere despăgubiri chiar în țara de unde s-a început traseul. Citește articolul