În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul
Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul
Atunci când un zbor le este anulat pasagerilor, dreptul Uniunii Europene (UE) le permite să obțină, din partea companiei, asigurarea cazării la hotel, dacă următorul zbor este programat doar în ziua următoare și aceștia trebuie să aștepte peste noapte. O problemă a apărut, însă, în ceea ce privește întinderea obligației: este aceasta limitată la găsirea unui hotel și asigurarea cazării (inclusiv a costurilor) sau compania aeriană este obligată să se asigure că modalitatea propriu-zisă de cazare este adecvată (de exemplu, pentru o persoană cu handicap, se pune problema dacă infrastructura hotelului corespunde nevoilor acesteia)? Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat o informare pentru cei care călătoresc, pentru ca ei să înțeleagă, mai bine, ce drepturi au, mai ales în condițiile în care riscul de a nu mai ajunge la destinația programată (din cauza restricțiilor, de exemplu) este destul de mare. Citește articolul
O grevă spontană a personalului navigant, determinată de restructurarea companiei, nu constituite o împrejurare care să exonereze compania aeriană de la plata compensaţiilor în cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, a concluzionat recent Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Calatorii care merg in interiorul Uniunii Europene cu avionul, trenul, autocarul sau autobuzul au anumite drepturi, in calitate de pasageri. Mai exact, atunci cand au loc intarzieri, cursele sunt anulate, bagajele nu au putut fi recuperate sau se produc chiar accidente, calatorii au dreptul sa solicite operatorilor de transport despagubiri pentru disconfortul sau prejudiciul creat. Aflati din materialul urmator la ce sume se ridica valoarea acestor despagubiri. Citește articolul