avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 556 soluții astăzi
Acasă Subiect: zbor anulat
Subiect: zbor anulat
ACCES GRATUIT

ANPC: Compensațiile din partea companiilor aeriene se pot obține doar dacă sunt solicitate în scris

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Septembrie 2023 | 0 | 1139 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Zboruri anulate

CJUE: Decesul unui pilot nu exonerează compania aeriană de obligația de compensare a pasagerilor

Cristian Stanescu în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
16 Mai 2023 | 0 | 865 | Timp de citire: 2 min.

O recentă hotarâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE)  clarifică obligația companiilor aeriene de a-și despăgubi pasagerii, limitând și mai mult situațiile în care operatorii pot refuza să compenseze neefectuarea ori întârzierea curselor aeriene. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În cazul unui zbor anulat, cei afectați pot cere despăgubiri de până la 600 de euro

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Iunie 2022 | 1 | 3902 | Timp de citire: 2 min.

Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii au dreptul la compensații și asistență dacă un zbor e devansat cu mai mult de o oră

Alexandru Boiciuc în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Decembrie 2021 | 0 | 3873 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când o companie aeriană devansează un zbor cu mai mult de o oră, pasagerii au dreptul la compensații și asistență, pentru că se consideră că acel zbor este „anulat”, a decis marți Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Totodată, printr-o altă decizie de marți, Curtea a stabilit că nu se pot cere compensații și asistență dacă un zbor este amânat cu mai puțin de trei ore, această situație nefiind considerată o „anulare”. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Retrospectiva 2020

Contractele clienţilor cu băncile şi despăgubirile pasagerilor pentru zborurile anulate - principalele decizii cu impact asupra consumatorilor luate de CJUE în 2020

Lucia Tozaru în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
18 Decembrie 2020 | 0 | 2905 | Timp de citire: 6 min.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă o companie aeriană e obligată să asigure cazarea unor pasageri, aceasta se ocupă numai de rezervare și cheltuieli

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
10 Septembrie 2020 | 0 | 1706 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când un zbor le este anulat pasagerilor, dreptul Uniunii Europene (UE) le permite să obțină, din partea companiei, asigurarea cazării la hotel, dacă următorul zbor este programat doar în ziua următoare și aceștia trebuie să aștepte peste noapte. O problemă a apărut, însă, în ceea ce privește întinderea obligației: este aceasta limitată la găsirea unui hotel și asigurarea cazării (inclusiv a costurilor) sau compania aeriană este obligată să se asigure că modalitatea propriu-zisă de cazare este adecvată (de exemplu, pentru o persoană cu handicap, se pune problema dacă infrastructura hotelului corespunde nevoilor acesteia)?  Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Pasagerii pot cere despăgubiri pentru întârziere chiar dacă e vorba de zboruri de redirecționare

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 1844 | Timp de citire: 2 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat).  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Coronavirus: Poți să-ți recuperezi banii dacă nu mai vrei să pleci în vacanță din cauza unei epidemii?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Februarie 2020 | 3 | 10509 | Timp de citire: 2 min.

Circumstanțe extraordinare precum o epidemie pot strica o vacanță. Călătorii se pot lovi de zboruri anulate, de spații de cazare care se închid în condiții de carantină sau regiuni întregi pe care autoritățile locale nu le mai recomandă, temporar, călătorilor, din motive de sănătate. Alții vor prefera să fie extrem de precauți și să evite vacanțele respective din proprie inițiativă. Iată câteva aspecte privitoare la recuperarea banilor plătiți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai avut o problemă cu un zbor? Iată un formular pe care să-l folosești ca plângere contra companiei aeriene

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 2 | 3205 | Timp de citire: 2 min.

În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă un zbor e anulat, trebuie rambursate pasagerilor și comisioanele plătite intermediarilor

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Septembrie 2018 | 0 | 2125 | Timp de citire: 2 min.

Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul