În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul
Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul
În Uniunea Europeană (cel puțin), ai dreptul la despăgubiri dacă zborul tău este amânat din cauza companiei aeriene. Totuși, există și situația când un zbor este amânat din cauza unor împrejurări excepționale, care nu puteau fi evitate de către compania aeriană. În mod normal, într-un astfel de caz nu poți obține despăgubiri, dar compania aeriană va trebui să dovedească faptul că a luat toate măsurile rezonabile pentru evitarea/remedierea situației. Dacă nu poate să dovedească așa ceva, ai dreptul la despăgubiri. Citește articolul
Legislația Uniunii Europene (UE) ne permite să cerem compensații și alte drepturi de la operatorii de zbor atunci când nu putem ajunge la destinație la data plănuită. Iată, mai exact, ce putem cere de la operator atunci când există întârzieri, zborul e anulat sau ni se refuză chiar îmbarcarea în avion și când anume nu avem dreptul la despăgubiri. Citește articolul
Transportatorii aerieni trebuie sa despagubeasca pasagerii atunci cand un zbor este anulat din cauza unor probleme tehnice neprevazute, a stabilit recent Curtea Europeana de Justitie (CJUE). Desi problemele tehnice pot fi considerate uneori imprejurari exceptionale, aceasta regula se aplica doar in anumite situatii. Citește articolul