avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Acasă Subiect: intarzieri zboruri
Subiect: intarzieri zboruri
ACCES GRATUIT

ANPC: Compensațiile din partea companiilor aeriene se pot obține doar dacă sunt solicitate în scris

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Septembrie 2023 | 0 | 1174 | Timp de citire: 2 min.

În cazul în care, potrivit legislației europene, drepturile le sunt afectate, pasagerii curselor aeriene au dreptul la compensații. Totuși, potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), acest lucru este posibil doar dacă se depune o reclamație scrisă la compania de transport aerian sau, în funcție de fiecare situație în parte, la ANPC. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Zboruri anulate

CJUE: Decesul unui pilot nu exonerează compania aeriană de obligația de compensare a pasagerilor

Cristian Stanescu în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
16 Mai 2023 | 0 | 882 | Timp de citire: 2 min.

O recentă hotarâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE)  clarifică obligația companiilor aeriene de a-și despăgubi pasagerii, limitând și mai mult situațiile în care operatorii pot refuza să compenseze neefectuarea ori întârzierea curselor aeriene. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În cazul unui zbor anulat, cei afectați pot cere despăgubiri de până la 600 de euro

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Iunie 2022 | 1 | 3945 | Timp de citire: 2 min.

Legislația europeană le permite celor ce au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport o compensație ce poate ajunge și la 600 de euro. În plus, după cum a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) acum câteva luni, zboruri anulate sunt considerate (și astfel dau dreptul la compensație) și cele cărora plecarea le este mutată mai devreme cu mai mult de o oră și cele ce au o întârziere mai mare de trei ore. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Zborurile întârziate din cauza problemelor cauzate de un pasager ar putea să nu fie compensate în anumite situații

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
12 Iunie 2020 | 0 | 1376 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, companiile aeriene sunt obligate să îi compenseze pe pasagerii cărora le-a fost anulat zborul sau dacă a avut loc o întârziere de cel puțin trei ore. Însă există anumite împrejurări excepționale în care compania aeriană nu mai este obligată să compenseze pasagerii, din cauza naturii unor astfel de evenimente. Răspunzând la o întrebare preliminară adresată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat că o astfel de împrejurare excepțională are loc și atunci când zborul întârzie din cauza unui pasager care, prin comportamentul său, a cauzat acea întârziere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zbor întârziat: Poți obține despăgubiri și dacă întârzierea e cauzată de circumstanțe excepționale

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Aprilie 2019 | 0 | 1892 | Timp de citire: 2 min.

În Uniunea Europeană (cel puțin), ai dreptul la despăgubiri dacă zborul tău este amânat din cauza companiei aeriene. Totuși, există și situația când un zbor este amânat din cauza unor împrejurări excepționale, care nu puteau fi evitate de către compania aeriană. În mod normal, într-un astfel de caz nu poți obține despăgubiri, dar compania aeriană va trebui să dovedească faptul că a luat toate măsurile rezonabile pentru evitarea/remedierea situației. Dacă nu poate să dovedească așa ceva, ai dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Clienţii păgubiți ai unei companii aeriene au dreptul la compensaţii, chiar dacă angajaţii au fost în grevă

Oana Teodorescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Aprilie 2018 | 0 | 3078 | Timp de citire: 2 min.

O grevă spontană a personalului navigant, determinată de restructurarea companiei, nu constituite o împrejurare care să exonereze compania aeriană de la plata compensaţiilor în cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, a concluzionat recent Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Ce despagubiri pot solicita calatorii daca avionul, trenul sau autocarul are intarzieri?

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 August 2015 | 15 | 28644 | Timp de citire: 5 min.

Calatorii care merg in interiorul Uniunii Europene cu avionul, trenul, autocarul sau autobuzul au anumite drepturi, in calitate de pasageri. Mai exact, atunci cand au loc intarzieri, cursele sunt anulate, bagajele nu au putut fi recuperate sau se produc chiar accidente, calatorii au dreptul sa solicite operatorilor de transport despagubiri pentru disconfortul sau prejudiciul creat. Aflati din materialul urmator la ce sume se ridica valoarea acestor despagubiri. Citește articolul