Totuși, după cum subliniază Paul Anghel, director în cadrul ANPC, “aveți dreptul să primiți compensații din partea transportatorului aerian doar dacă solicitați acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia”.
Alternativ, Paul Anghel recomandă, atunci când situația o permite, depunerea unei reclamații și/ sau la ANPC. Trebuie ținut cont însă de fapul că la ANPC pot fi reclamați doar operatorii economici ce au sediul în țara noastră. Pentru cei cu sediul în afara României, respectiv în alt stat al Uniunii Europene plus Norvegia, Islanda și Marea Britanie, consumatorii se pot adresa Centrului European al Consumatorilor.
De asemenea, nu se pot depune reclamații la ANPC dacă nu s-a încercat, mai întâi, rezolvarea amiabilă a situației direct cu operatorul economic care a vândut bunul sau a prestat respectivul serviciu.
Călătorii au dreptul de a cere despăgubiri de la companiile aeriene în cazul:
- refuzului la îmbarcare;
- anulării zborului cu mai puțin de două săptămâni înainte de data programată;
- întârzierii prelungite a unui zbor (de principiu, de peste trei ore).
- 250 de euro - pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puțin;
- 400 de euro - pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 kilometri;
- 600 de euro - pentru toate zborurile care nu se încadrează în regulile de la primele două puncte.
Comentarii articol (0)