- 250 de euro - pentru toate zborurile de 1.500 de kilometri sau mai puțin;
- 400 de euro - pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 de kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 și 3.500 de kilometri;
- 600 de euro - pentru toate zborurile care nu intră sub incidența punctelor de mai sus.
- două ore - pentru toate zborurile de 1.500 de kilometri sau mai puțin;
- trei ore - pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1.500 de kilometri și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 de kilometri;
- patru ore - pentru toate zborurile care nu se încadrează în categoriile amintite la primele două puncte.
În plus, atunci când există mai multe aeroporturi ce deservesc un oraș sau o aglomerare urbană, iar compania aeriană oferă pasagerului un zbor spre un aeroport diferit de cel pentru care s-a făcut rezervarea inițială, operatorul de transport trebuie să suporte costul transferului pasagerului de la aeroportul alternativ fie spre cel inițial, fie spre o altă destinație apropiată convenită cu acesta.
Apoi, după cum a stabilit CJUE în decembrie 2021, în cazul în care o companie aeriană mută mai devreme plecarea unui zbor cu mai mult de o oră, pasagerii au dreptul la compensații și asistență, deoarece acel zbor intră în categoria celor anulate.
De asemenea, în aceeași perioadă, judecătorii CJUE au stabilit că pot fi considerate anulate, adică se pot cere compensații în aceste situații, doar zborurile cu mai mult de trei ore de întârziere.
Mai mult de atât, acum un an, CJUE a decis că simpla deviere a zborului, cauzată de împrejurări excepționale, către un aeroport apropiat, nu conferă pasagerului dreptul la o compensație, așa cum se întâmplă în cazul anulării sau a unei întârzieri prelungite la sosire. Totuși, compania aeriană trebuie să suporte, din proprie inițiativă, costul transferului pasagerului spre aeroportul de destinație prevăzut inițial sau, dacă așa este convenit, spre o altă destinație apropiată.
Comentarii articol (1)