După ce astă-vară parlamentarii au eliminat obligația firmelor private de a ține evidența datoriilor mai vechi de 30 de zile, Guvernul vrea s-o reintroducă. Asta reiese dintr-un proiect de ordonanță al Ministerului Economiei, care a mai fost publicat în dezbatere de două ori - o dată ca proiect de OG și o dată ca proiect de lege. Citește articolul
Obligația transmiterii online a unei raportări care să cuprindă datoriile și creanțele cu scadența depășită cu cel puțin 30 de zile revine acum doar companiilor de drept public, după ce firmele private au fost scutite recent de la o asemenea obligație. În continuare însă, nu se știe care este adresa de e-mail la care trebuie să ajungă o astfel de evidență, așteptându-se publicarea unei proceduri precise în acest sens. Citește articolul
Un act normativ în vigoare din septembrie 2016 obliga firmele din România să-şi organizeze evidenţa obligaţiilor de plată şi a datoriilor, pe termene scadente, către orice creditor, respectiv de la orice debitor. Mai precis, exista obligaţia transmiterii online a unei situaţii cuprinzând datoriile mai vechi de 30 de zile, însă situația s-a schimbat de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, evidența datoriilor trebuie ținută doar de persoanele juridice cu capital de stat, ceea ce înseamnă că societățile private sunt scutite de la aplicarea prevederilor. Citește articolul
Din luna septembrie, firmele au obligaţia de a ţine o evidenţă a datoriilor şi a crenţelor, dar şi de a transmite, electronic, o situaţie a sumelor restante mai vechi de 30 de zile. Modalitatea prin care entităţile vor raporta datoriile trebuie totuşi stabilită prin norme de aplicare, norme ce au fost elaborate de Ministerul Economiei şi urmează să fie publicate, cu o întârziere de peste două luni faţă de data anunţată. Citește articolul
Potrivit normelor în vigoare, firmele sunt obligate să ţină atât evidenţa datoriilor, cât şi a creanţelor. În plus, societăţile trebuie să transmită, online, o situaţie a sumelor restante mai vechi de 30 de zile, asta pentru a evita amenzile de până la 5.000 de lei. Totuşi, adresa la care trebuie transmisă această situaţie rămâne necunoscută, în condiţiile în care autorităţile întârzie să publice normele de aplicare. Totodată, contribuabilii se întreabă cum vor putea actualiza orice modificare survenită în termen de o zi lucrătoare, dar şi dacă plafonul de 10.000 de lei pentru care se făceau anterior raportările va fi păstrat. Citește articolul