În situația în care moare un salariat sau un membru de familie al acestuia, legislația pensiilor obliga angajatorul, până în decembrie 2017, să acorde un ajutor de deces. Totuși, această regulă a dispărut, începând cu data de 1 ianuarie 2018, din moment ce angajatorul nu mai datorează, în principiu, contribuția pentru pensii (CAS), din care-și recupera, practic, banii dați ca ajutor de deces. Astfel, ajutorul de deces este acordat direct de casele de pensii în cazurile în care este vorba de decesul unui salariat sau al unui membru de familie al acestuia. Citește articolul
Încă din primele luni ale anului au apărut o serie de modificări important în privința salarizării: a crescut salariul minim de bază cu 200 de lei, ajutorul de deces cu alte câteva sute, a fost stabilit un câștig salarial mediu brut mai mare, dar și faptul că salariații își pot deduce, în anumite proporții, cheltuielile lunare cu abonamentele private de sănătate. În cele ce urmează vom trece, pe scurt, prin cele mai importante aspecte legate de salarizare în România. Citește articolul
Cuantumul ajutorului de deces a fost majorat cu câteva sute de lei, conform unui act normativ ce a intrat astăzi în vigoare. Acest beneficiu este un drept de asigurare socială ce se acordă, conform Legii pensiilor, în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau unui membru al familiei unuia dintre aceştia. Suma de bani respectivă se primește în termen de 24 de ore, la cererea persoanei interesate, pe baza anumitor documente justificative. Citește articolul