Subiect: drumuri publice
ACCES GRATUIT
Proiect de lege: Firmele care abandonează lucrările la drumuri să fie amendate
O propunere legislativă recent depusă la Senat, ca primă cameră deliberativă, urmărește instituirea unui cadru legal menit să reglementeze situațiile în care executanții lucrărilor de reparații, modernizare, întreținere sau construcție a drumurilor publice abandonează lucrările începute. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Măsuri pentru siguranța rutieră: Un ordin MTI impune standarde europene pentru întreaga rețea de drumuri
Pentru a reduce numărul de decese și răniri grave cauzate de accidentele rutiere și a crește siguranța infrastructurii din România, reglementările existente în această materie au fost actualizate printr-un nou ordin ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), recent oficializat. Prin această măsură au fost transpuse prevederile europene în materie și se aplică întregii rețele rutiere, incluzând autostrăzile, drumurile naționale și județene, precum și arterele urbane majore. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 August 2025 | 3 | 5562 | Timp de citire: 2 min.
UPDATE Oficial: Aplicarea noului regim al taxelor de drum se amână pentru mijlocul lui 2026
22 August 2025 | 3 | 5562 | Timp de citire: 2 min.
Noul regim al taxelor de drum, care va împărți actuala rovinietă în două taxe distincte - una pentru vehiculele ușoare (rovinieta), iar cea de-a doua pentru vehiculele grele (TollRo), nu se va aplica de la începutul anului viitor, ci de la jumătatea acestuia, potrivit unei ordonanțe apărute astăzi, dar care se va aplica din 25 august. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Iunie 2025 | 1 | 2734 | Timp de citire: 2 min.
Noul regim al taxelor de drum, care se va aplica din 2026, nu are încă norme de aplicare, deși ele ar fi trebuit să apară în martie
19 Iunie 2025 | 1 | 2734 | Timp de citire: 2 min.
În 2023 s-a stabilit cadrul unui nou sistem de taxare a utilizării drumurilor publice, ce urmează să se aplice de la începutul anului viitor. Concret, rovinieta se va aplica, din 2026, doar mașinilor ușoare, de până la 3,5 tone, iar pentru camioane se va plăti o nouă taxă, numită TollRo. Cu toate că legislația primară a noului sistem de taxe de drum a apărut acum aproape doi ani, autoritățile nu au venit încă și cu normele de aplicare a acestuia, termenul legal fiind deja depășit cu câteva luni, în condițiile în care a fost stabilit pentru 31 martie 2025. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Siguranța traficului rutier
Administratorii drumurilor vor putea tăia sau toaleta copacii care pun în pericol traficul
O lege recent oficializată completează legislația referitoare la regimul drumurilor și permite administratorilor drumurilor să îndepărteze copacii căzuți sau care prezintă pericol pentru siguranța rutieră. O altă schimbare include posibilitatea reclasificării temporare a anumitor sectoare de drum atunci când administrarea lor este delegată autorităților locale. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2025 | 8 | 26928 | Timp de citire: 2 min.
UPDATE Polițiștii pot da acum amenzi de circulație cu ajutorul unei rețele de camere video, iar amenzile sunt trimise la domiciliul șoferilor
8 Ianuarie 2025 | 8 | 26928 | Timp de citire: 2 min.
Traficul rutier pe unele dintre drumurile publice din România este monitorizat, de puțină vreme, printr-un sistem integrat, numit e-SIGUR, iar în cazul încălcării regulilor de circulație, șoferii identificați astfel pot fi sancționați de polițiști fără să fie opriți în trafic, amenzile fiind expediate direct la domiciliul acestora. Deocamdată, sistemul este funcțional doar pe trei drumuri, dar când va fi definitivat va conține, printre altele, 500 de camere video și 300 de radare mobile. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Oficial: Polițiștii vor trebui să verifice anual semnalizarea rutieră existentă sau necesară pe toate tipurile de drumuri publice
O dată pe an, poliția rutieră va trebui să verifice mijloacele de semnalizare rutieră existente pe drumurile din țara noastră, conform unei legi publicate azi în Monitorul Oficial. În plus, polițiștii vor trebui să anunțe administratorii drumurilor publice și ce mijloace de semnalizare rutieră sunt necesare, dar n-au fost încă instalate. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Reminder Din 11 martie, șoferii mașinilor mici pot cumpăra roviniete valabile pentru una, zece, 60 de zile sau 12 luni
Perioadele de valabilitate a tarifelor de utilizare a drumurilor naționale (rovinieta), precum și excepțiile de la plata acestei taxe au fost modificate la începutul anului și intră în vigoare începând cu data de 11 martie. Conform modificărilor, pentru autoturismele mici si cele cu masa mai mică de 3,5 tone, dispare rovinieta cu valabilitate de șapte zile și cea de 90 de zile și este introdusă rovinieta cu valabilitate de o zi, cea cu valabilitate de 10 zile și cea cu valabilitate de 60 de zile. De la aceeași dată, și ambulanțele private sunt obligate să platească această taxă, scutirea urmând să rămână valabilă numai pentru cele publice. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Rovinietă: Ce se schimbă, din 2026, pentru cei care au mașini mici
Taxarea utilizării rețelei de drumuri publice din țara noastră se va schimba radical din 2026, actuala rovinietă fiind divizată în două taxe distincte. Prima dintre ele, numită în continuare rovinietă, se va aplica doar mașinilor de până în 3,5 tone, valoarea acesteia urmând să fie calculată în funcție de categoria vehiculului, clasa de emisii și de durata de utilizare a rețelei de drumuri din țara noastră. Pe de altă parte, pentru vehiculele grele se va introduce TollRo, care se va calcula în funcție de un tarif unitar și de distanța parcursă de acestea. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Oficial: Regimul taxelor de drum se modifică radical din 2026. Rovinieta actuală, divizată în două taxe diferite
Legea care urmează să reglementeze, din 2026, noua taxare a folosirii drumurilor publice a fost oficializată recent. Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor ușoare, de până la 3,5 tone, iar posesorii vor plăti mai mult, în funcție de categoria mașinii, clasa de poluare a acesteia și durata de folosire a drumurilor publice. Pentru vehiculele grele se va introduce un nou concept, TollRo, care presupune că taxarea se face prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu valoarea unitară a TollRo, ce va fi stabilită ulterior. Citește articolul







