Cea mai recentă amendă pe care ANSPDCP ne-o prezintă în mod public vizează un mare comerciant care a trimis mesaje cu conținut comercial, prin sms, unei persoane chiar și după ce, în urma solicitărilor acesteia de a nu-i mai fie prelucrate datele în scop de marketing, a informat-o că a încetat aceste prelucrări. Practic, compania i-a recunoscut dreptul la opoziție petentei, i-a confirmat că îl va respecta pe viitor și că datele personale nu vor mai fi prelucrate în scop de marketing, dar a ales, în practică, să nu-i respecte dreptul. Cu această ocazie, ne reamintim de condițiile dreptului la opoziție. Citește articolul
Firmele care prelucrează date personale în baza interesului lor legitim pot să se lovească de opoziția directă a persoanelor vizate de prelucrare. Într-o astfel de situație, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le interzice să continue prelucrarea, dacă nu demonstrează că interesele lor de a continua prelucrarea sunt „legitime și imperioase” (și prevalează asupra intereselor celor care se opun) sau că scopul prelucrării este apărarea unui drept în instanță. Citește articolul
În anumite situații, putem să-i spunem celui care ne prelucrează datele personale că nu mai vrem ca acest lucru să se întâmple: mai exact, atunci când datele sunt prelucrate în temeiul unui interes public sau unui interes legitim al celui ce prelucrează, potrivit Regulamentului european privind protecția datelor (GDPR). Dreptul de a ne opune prelucrării nu trebuie să ne coste nimic și trebuie să ne fie adus la cunoștință de cel ce ne prelucrează datele. Citește articolul