avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 732 soluții astăzi
Acasă Subiect: dreptul consumatorului
Subiect: dreptul consumatorului
ACCES PREMIUM

CJUE: Comercianții care vând produse online trebuie să asigure un canal direct și efectiv de comunicare cu clienții

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 Iulie 2019 | 1107 | Timp de citire: 1 min.

Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul