În cauza C-649/17 (Bundesverband der Verbraucherzentralen und Verbraucherverbände - Verbraucherzentrale Bundesverband e.V. v Amazon EU Sàrl), CJUE a avut oportunitatea să răspundă la o întrebare preliminară care viza modalitatea prin care comercianții care își vând produsele sau serviciile online oferă posibilitatea clienților de a îi contacta. În concret, problema care s-a pus este dacă acei comercianți sunt obligați să ofere anumite canale de comunicare specifice sau au libertatea de a alege între acele modalități de comunicare, atât timp cât îndeplinesc anumite condiții.
Curtea a răspuns că legislația relevantă europeană în domeniul protecției consumatorilor - e vorba de Directiva 2011/83/UE [...] privind drepturile consumatorilor [...] - nu impune o condiție specifică în privința alegerii mijlocului de comunicare. Cu alte cuvinte, este libertatea comerciantului ce modalitate de comunicare pune la dispoziție atât timp cât aceasta permite consumatorului să îl contacteze direct și efectiv, astfel încât să beneficieze de informarea la care are dreptul.
Astfel, dincolo de mail sau telefon, este posibilă o astfel de informare și prin intermediul serviciilor de tip „call-back”. Ele nu sunt interzise.
Dincolo de aceste aspecte, CJUE a mai menționat că este responsabilitatea instanțelor interne sesizate cu rezolvarea unui litigiu unde este aplicabil dreptul european să verifice, în fiecare caz, dacă mijlocele de comunicație oferite îndeplinesc condițiile menționate mai sus.