Vânzătorii sunt obligați prin lege să livreze bunurile cumpărate în termen de 30 de zile de la semnarea contractului, iar consumatorii au dreptul să solicite termene suplimentare sau să anuleze contractul în caz de întârzieri. Comercianții trebuie să asigure transparență în informațiile furnizate, protejând astfel drepturile consumatorilor atât în magazinele fizice, cât și în mediul online. Citește articolul
Într-o decizie recentă, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a stabilit că impunerea unei taxe suplimentare pentru plata la livrare nu reprezintă o discriminare. Această hotărâre a fost emisă în urma unei petiții depuse de un consumator nemulțumit de faptul că, la achiziționarea unui produs online de pe site-ul Emag, i s-a solicitat o taxă suplimentară de 2,5 lei pentru opțiunea de plată la livrare, în timp ce plata online cu cardul nu atrăgea niciun cost suplimentar. Citește articolul