Legislaţia europeană stabileşte că abonaţii la serviciile de telefonie sunt îndreptăţiţi să denunţe contractul, fără a fi penalizaţi, atunci când se fac modificări ale acestui document. Totuşi, există o situaţie în care majorarea tarifelor practicate de furnizorul de servicii nu poate fi considerată o modificare contractuală, potrivit unei decizii de astăzi a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Respectarea intelegerii cu partenerii comerciali, oricare ar fi forma pe care o imbraca acest acord, este una din regulile pe care se bazeaza orice economie functionala. Aceasta regula se traduce in plan juridic prin forta obligatorie a contractului - o data ce si-a dat acordul, partea unui contract are o obligatie juridica sa-si indeplineasca obligatiie asumate, si nu doar o simpla obligatie morala. Desi acest principiu este, fara indoiala, unul din fundamentele unui climat comercial sanatos, exista si situatii exceptionale in care tocmai aplicarea lui in mod rigid poate afecta relatiile comerciale si in care se justifica anumite ajustari ale acestuia. Citește articolul
Necesitatea respectarii cuvantului dat a avut dintotdeauna nenumarate implicatii morale, juridice si chiar religioase. Pe plan juridic, aceste implicatii au o importanta covarsitoare, in conditiile unui mediu de afaceri din ce in ce mai ostil. Va prezentam astazi o analiza a celor mai utilizate cauze de incetare a contractelor, privite din perspectiva Noului Cod Civil, care a intrat in vigoare la 1 octombrie 2011. Astfel ca, printre altele, veti afla in ce conditii poate fi reziliat un contract, dar si cand poate fi denuntat un contract de una dintre parti. Citește articolul