Cei care doresc să-şi ţină singuri contabilitatea pentru o firmă neplătitoare de TVA, fără ajutorul unui specialist, trebuie să ştie când se depunde declaraţia 100, cum se poate obţine codul intracomunitar de TVA, precum şi ce trebuie să conţină declaraţia 301. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată este deja aplicat de o serie de firme în România, iar din 2018 urmează să devină obligatoriu pentru toți contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA. De altfel, atunci când achiziționează bunuri și servicii de la companiile ce aplică split TVA, firmele au obligația să plătească contravaloarea TVA aferente achizițiilor de bunuri și servicii într-un cont de TVA al furnizorului/prestatorului, indiferent dacă sunt sau nu plătitoare de TVA. Totuși, obligația plății defalcate a TVA nu revine și persoanelor nerezidente ce efectuează achiziții de la furnizori români, atât timp cât nerezidenții nu sunt înregistrați fiscal în România. Informația a fost confirmată, la solicitarea redacției noastre, de reprezentanții Fiscului. Citește articolul
În condițiile în care firmele plătitoare de TVA au deja posibilitatea, de câteva zile, de a folosi sistemul plății defalcate a TVA (split TVA), am vrut să vedem și cum vor fi afectate companiile ce nu sunt înregistrate în scopuri de TVA, atunci când fac plăți către plătitorii de TVA ce aplică noul mecanism. Concret, vor fi necesare două plăți, una în contul curent și una în contul de TVA al furnizorului. Citește articolul
Firmele înregistrate în scopuri de TVA sunt cele obligate să aibă, odată cu aplicarea sistemului plății defalcate a TVA, cel puțin un cont special pentru TVA, separat de contul curent. Totuși, și companiile neplătitoare de TVA vor fi afectate de aplicarea noului mecanism, în condițiile în care vor fi nevoite să facă două plăți: una în contul curent al furnizorului, iar una în contul de TVA al acestuia. Iar lucrurile s-ar putea complica atunci când beneficiarul este din afara țării, de exemplu. Citește articolul