In afara aspectelor organizatorice bine cunoscute, arhivarea documentelor comporta si importante aspecte legale ce nu trebuie ignorate de nicio companie. Concret, firmele care emit si/sau pastreaza documente trebuie sa respecte prevederile Legii Arhivelor Nationale, cunoscuta si ca Legea nr. 16/1996. Capitolul III din Legea Arhivelor Nationale este dedicat in intregime obligatiilor ce revin creatorilor si detinatorilor de documente, acoperind problematicile urmatoare: Evidenta documentelor, Selectionarea documentelor, Pastrarea documentelor si Depunerea documentelor la Arhivele Nationale. Citește articolul
Suntem cu totii creatori de documente, o statistica ne arata ca in Romania se printeaza zilnic 50 milioane de pagini, in timp ce in companii volumul documentelor creste cu aproximativ 25% in fiecare an. Plecand de la aceste informatii si realizand faptul ca marea majoritate a companiilor nu au un back-up pentru arhiva fizica si nici conditii propice depozitarii documentelor, realizam riscurile majore la care expunem arhiva in fiecare zi: incendiu/inundatie/pierdere. Citește articolul
Cea mai recenta modificare in ceea ce priveste arhivarea documentelor a fost introdusa anul trecut prin Legea 138/2013 pentru modificarea si completarea Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, care a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 253 din 7 mai 2013. Israel Horesh, CEO-ul Archivit, a explicat pentru publicatia noastra ce obligatii de arhivare au firmele. Citește articolul