Ministerul Transporturilor propune noi norme de atestare profesionala in domeniul transportului in regim de taxi si in regim de inchiriere. Proiectul stabileste si conditiile de agreare a autovehiculelor folosite in activitatea de taxi.
Ministerul Transporturilor a lansat, marti, in dezbatere publica proiectul de Ordin pentru aprobarea Normelor privind atestarea profesionala a conducatorilor auto care efectueaza transport de persoane in regim de taxi sau transport in regim de inchiriere si agrearea autovehiculelor care efectueaza transport in regim de taxi.
Conform Proiectului de Ordin, Certificatul de atestare a pregatirii profesionale va fi eliberat de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) in urma unui test grila, la care candidatii trebuie sa obtina un punctaj minim de 70% din 20 de intrebari.
Cursurile de pregatire profesionala in vederea atestarii vor fi asigurate de o unitate de scolarizare a conducatorilor auto autorizata . Durata cursurilor va fi de 30 de ore, conform proiectului elaborat de Ministerul Transporturilor.
Certificatul de atestare a pregatirii profesionale, in cazul transportului de persoane in regim de taxi si a tranpsortului in regim de inchiriere, se elibereaza pentru o perioada nedeterminata. Certificatul va trebui vizat la 5 ani, iar posesorul acestuia trebuie sa faca dovada ca este apt din punct de vedere medical si psihologic.
In privinta agrearii autovehiculelor care efectueaza transport in regim de taxi, proiectul de Ordin stabileste conditiile obligatorii care trebuie indeplinite. Printre acestea se numara inspectia tehnica periodica valabila, aparatul de taxat, statia radio emisie-receptie, lampa taxi, caroseria de culoare galbena sau afisarea vizibila a tarifelor practicate.
Certificatul de agreare va fi eliberat de Registrul Auto Roman si va contine si informatii referitoare la gradul de confort, cum ar fi:
- volumul portbagajului util exprimat in dm3 (numai pentru autoturisme);
- existenta instalatiei pentru aer conditionat;
- numarul airbag-urilor pentru pasageri cu care este dotat autovehiculul;
- existenta dispozitivului GPS de monitorizare;
- existenta dispozitivului fix de inregistrare a precizarilor facute de client;
- existenta peretelui despartitor intre conducatorul auto ºi clienti;
- existenta dispozitivului de plata prin intermediul cardului bancar.
__________________________
Nota redactiei AvocatNet:
Pentru mai multe informatii, puteti consulta:
-
Proiectul de Ordin al Ministerului Transporturilor ;
-
Legea nr. 265/2007 pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere
Comentarii articol (1)