ACCES GRATUIT
Numirea in functii publice pe durata determinata
Pentru numirea in functii publice pe durata determinata, acestea trebuie sa fie vacante pe o perioada de cel putin o luna si ocupate numai in urmatoarele situatii: prin redistribuirea functionarilor publici din corpul de rezerva care indeplinesc conditiile specifice 1) si, in subsidiar prin numirea pe perioada determinata in regim de functie publica, in urma concursului organizat potrivit legii. (A se vedea art. 4 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata).
Articolul continuă mai jos
Faptul ca ocuparea functiilor publice pe durata determinata, incepand cu data intrarii in vigoare a Legii nr. 251/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999, este posibila numai in regim de functie publica, reiese din compararea art. 83 alin. (3) din Statut – inainte si dupa modificarea. (Prin republicarea Statutului acesta s-a renumerotat si art. 83 a devenit art. 96).
Inainte de modificare, textul era urmatorul: „Pe perioada suspendarii raportului de serviciu autoritatile si institutiile publice au obligatia sa rezerve postul aferent functiei publice. Ocuparea acestuia se face, pe o perioada determinata, de un functionar public din corpul de rezerva. In situatia in care in corpul de rezerva nu exista functionari publici care sa indeplineasca cerintele specifice, postul poate fi ocupat in baza unui contract individual de munca pe o perioada egala cu perioada suspendarii raporturilor de serviciu”. (s.n.)
In urma modificarii, dispozitia articolului analizat dispune: “Pe perioada suspendarii raportului de serviciu autoritatile si institutiile publice au obligatia sa rezerve postul aferent functiei publice. Ocuparea acestuia se face, pe o perioada determinata, in conditiile legii. Pe perioada suspendarii, raporturile de serviciu ale functionarilor publici nu pot inceta si nu pot fi modificate decat din initiativa sau cu acordul functionarului public in cauza”.
Aceasta reconsiderare a legiuitorului credem ca a avut la baza, teleologic vorbind, doar aplicarea adecvata a regulii ce nu admite exceptii - anume aceea ca functiile publice pot accepta doar functionari publici, nu si personal contractual. (A se vedea art. 2 din Statut – neschimbat din 1999).
NOTE:
1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici asigura redistribuirea functionarilor publici din corpul de rezerva. In cazul in care exista mai multi functionari publici care indeplinesc conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice respective, Agentia organizeaza, in colaborare cu autoritatea sau institutia publica in cadrul careia se afla functia publica vacanta, o testare profesionala pentru selectarea functionarului public care urmeaza sa fie redistribuit.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)