Ghid practic privind certificarea ISO 9001, mentinerea si imbunatatirea sistemului de management al calitatii implementat. Versiunea 2.1/ 2008, contine modele de proceduri si formulare adaptate pentru firmele din domeniul constructilor.
Acest produs reprezinta un studiu de caz privind proiectarea, implementarea, mentinerea si imbunatatirea unui sistem de management al calitatii pentru firme care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor.
Documentatia pusa la dispozitie contine modele de proceduri, instructiuni de lucru specifice domeniului constructiilor, manual calitate, planuri ale calitatii specifice domeniului constructiilor, formulare, scheme informationale, matrici de monitorizare si alte documente care pot fi adaptate si aplicate in sistemul de management al calitatii dintr-o companie care activeaza in domeniul constructiilor.
Utilizand acest GHID veti reusi sa realizati importante economii de resurse de timp si financiare beneficiind si de consiliere gratuita prin email sau telefon pentru implementarea, mentinerea si imbunatatirea sistemului de management al calitatii.
Pentru a fi usor accesibile utilizatorilor documentatiile sunt prezentate in format MS WORD. Pe DVD veti gasi peste 250 de fisiere cu diverse documentatii. Pentru o mai buna intelegere a documentiilor, acolo unde am considerat necesar, formularele sunt insotite de tabele cu explicatii si comentarii pentru intelegerea si adaptarea sistemului de management la cerintele specifice beneficiarului.
Documentatiile pot fi utilizate de companii in curs de certificare sau de companii care sunt deja certificate pentru mentinerea si imbunatatirea sistemului calitatii.
GHIDUL contine elemente practice (modele) si nu elemente teoretice. O parte dintre documentatiile funizate se pot utiliza asa cum sunt prezente, insa exista si elemente care necesita particularizare, aici trebuie sa interveniti cu elemente specifice organizattiei dumneavoastra.
Continutul Ghidului:
1. Modele de documentatii necesare demararii procesului de proiectare a sistemului calitatii.
- Descrierea procesului de proiectare si implementare a sistemului calitatii.
- Lista datelor de intrare necesare proiectarii unui sistem de management la calitatii.
- Model de analiza diagnostic a SMC in conformitate cu cerintele ISO 9001.
- Structura documentatiei sistemului calitatii.
- Cauze de esec privind proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii.
2. Lista domeniiilor reglementate prin directive europene si a legislatiei romanesti aplicabile.
3. Lista principalelor standarde cu incidenta asupra sistemelor de management al calitatii.
4. Modele de proceduri:
- Elaborarea si controlul documentelor.
- Audit intern.
- Actiuni corective si preventive.
- Controlul inregistrarilor
- Tratarea produselor si a lucrarilor neconforme.
- Analiza efectuata de management.
- Recrutarea, instruirea, constientizarea si motivarea resursei umane.
- Analizarea cerintelor clientilor.
- Tratarea reclamatiilor.
- Evaluarea satisfactiei clientilor.
- Evaluarea furnizorilor si aprovizionarea produselor si serviciilor.
- Comunicare interna si externa.
- Planificarea proceselor.
- Monitorizarea si masurarea proceselor.
- Monitorizarea si masurarea produselor si serviciilor/lucrarilor.
- Analiza datelor.
- Monitorizarea echipamentelor.
- Monitorizarea DMM.
- Identificare si trasabilitate.
- Managementul proiectelor de constructii.
5. Alte modele de proceduri pentru descrierea proceselor sistemului calitatii:
- Tratarea mediului de lucru
- Acceptanta
- Proiectare
- Asigurarea integritatii produselor
- Tratarea proprietatii clientilor.
6. Modele de instructiuni operationale specifice domeniului constructiilor:
- Executarea lucrarilor de betonare
- Executarea reparatiilor capitale hidroizolatii terase si blocuri
- Executarea lucrarilor de cofrare si armare
- Executarea izolatiilor pentru fundatii cu membrana de protectie
- Executarea sapelor din mortar de ciment
- Executarea placajelor interioare din placi de faianta
- Controlul calitatii la montarea tâmplariei de lemn interioara si exterioara
- Executarea termoizolatiilor cu placi din vata minerala
- Executarea armaturilor
- Executarea instalatiilor electrice
- Executarea si reconditionarea bransamentelor
- Executarea tencuieli umede, interioare si exterioare.
- Executarea zidariilor din caramida, blocuri ceramice sau blocuri din beton
- Montarea tâmplariei de lemn
- Executarea gletului de ipsos
- Executarea armaturilor
- Executarea cofrajelor
- Executarea termoizolatiilor cu placi din vata minerala
- Executarea terasamentelor
- Echipare, montare corpuri de incalzire;
- Echipare, montare obiecte sanitare, armaturi si bransamente
- Executarea lucrarilor de faiantare si a placarilor cu gresie
- Executarea instalatiilor de ventilatie si climatizare;
- Executarea instalatiilor electrice in tuburi de mase plastice;
- Executarea instalatiilor pentru stingerea incendiilor.
- Izolarea conductelor si a echipamentelor;
- Lucrari de instalatii electrice;
- Controlul executiei lucrarilor de instalatii electrice;
- Lucrari de instalatii incalzire;
- Lucrari de instalatii sanitare;
- Montarea canalelor de ventilatie.
- Zugraveli si vopsitorii
- Executarea acoperisurilor si a invelitorilor
(in pret sunt incluse 10 instructiuni operationale la alegere din lista de mai sus)
7. Diverse modele de formulare aplicabile in diverse procese ale sistemului de management al calitatii:
- Model de regulament de organizare si functionare (ROF).
- Model – Fisa preliminara angajat.
- Model – Fisa de urmarire a lucrarii
- Model – Registrul ofertelor
- Model – Registrul proiectelor in discutie
- Model – Registrul contractelor
- Model – Registrul facturilor emise
- Model – Registrul facturilor colaboratorilor pe proiecte
- Model – Nota discutie
- Model – Decont cheltuieli
- Model – Program anual de instruire
- Model - Controlul executiei lucrarilor de instalatii de sanitare
- Model – Tabel centralizator cu propuneri
- Model – Registrul de evidenta a proiectelor
- Model – Fisa de lansare si urmarire proiectare (FLUP)
- Model – Aviz de modificare
- Model – Lista de control cerinte client
- Model – Lista de control date/ documente de intrare
- Model – Lista control obtinere avize si/sau autorizatii
- Model – Lista intrari iesiri – planuri
- Model – Lista participanti si proiectanti la proiect
- Model – Lista colaboratorilor acceptati
- Model – Lista furnizorilor acceptati
- Model – Chestionar de evaluare a aptitudinii calitate a furnizorului
- Model – Matrice de evaluare a colaboratorilor / furnizorilor
- Model – Matrice de revaluare a colaboratorilor/ furnizorilor
- Model – Grafic de lucru.
- Model – Program intretinere preventiva echipamente.
- Model – Fisa CTC.
- Model – Proces verbal de validare
- Model – Nota de rebut.
- Model – Proces verbal de receptie.
- Model – Grafic de lucru.
- Model – Fisa tehnica a sistemului.
- Model – Declaratie de conformitate.
- Model – Registrul declaratiilor de conformitate.
- Model – Fisa de modificare a produsului.
- Model – Fisa instruirii.
- Model – Raport sedinta.
- Model – Bon de predare, transfer, restituire.
- Model – Fisa de analiza a cererii de oferta.
- Model – Evidenta mentenanta preventiva.
- Model – Fisa de urmarire lucrare.
- Model – Registru intrari-iesiri.
- Model – Registru decizii interne.
- Model – Raport service.
- Model – Fisa service.
- Model – Program de productie.
- Model – Raport de neconformitate si actiuni corective.
- Model – Raport de neconfomitate.
- Model – Program de actiuni corective.
- Model – Program de actiuni preventive
- Model – Program de imbunatatire.
- Model – Program de instruire
- Model – Raport de incercari.
- Model – Amendament la raport de incercari.
- Model – Raport de lucru.
- Model – Raport de observatii.
- Model – Raport de audit.
- Model – Raport de service.
- Model - Condica pentru evidenta betoanelor turnate;
- Model - Fisa controlul executiei lucrarilor de instalatii de incalzire.
- Model – Raport de testare.
- Model – Plan calitate/ PCCVI (doua variante).
- Model – Plan de test.
- Model – Planificare revizii.
- Model – Plan control.
- Model – Plan dezvoltare produs.
- Model – Lista operatii de intretinere planificate.
- Model – Plan de audit
- Model - Chestionar de audit
- Model - Fisa pentru stabilirea tipului de beton.
8. Modele de scheme informationale:
- Schema informationala audit intern.
- Schema informationala controlul inregistrarilor.
- Schema informationala lansare servicii noi.
- Schema informationala proces vânzare.
- Schema informationala proiectare.
- Schema informationala tratare reclamatii.
- Schema informationala media planning.
- Schema informationala marketing.
- Schema informationala analiza cerinte client.
- Schema informationala de modificare a proiectului.
- Schema informationala evaluare furnizori.
- Schema informationala aprovizionare.
- Schema informationalaa activitati de analizare a cerintleor clientilor.
9. Model manual calitate (continutul complet al unui manual realizat in conformitate cu cerintele ISO 9001:2000 si anexele aferente (organigrama, diagrama proceselor, matricea proceselor, lista documentelor externe, matrice de monitorizare a proceselor, abordarea procesuala in cadrul sistemului calitatii)).
10. Modele de fise de post (aproximativ 35 de modele si chestionare de evaluare a cerintelor
postului).
11. Chestionare de evaluare a furnizorilor (3 modele), model de formulare pentru matrice de evaluare
si reevaluare a furnizorilor, model de lista furnizori.
12. Modele de sisteme de evaluare a performantelor personalului (3 modele).
13. Modele de sisteme de evaluare a satisfactiei clientilor, analiza necesitatii masurarii satisfactiei
clientilor.
14. Model de chestionar de evaluare a satisfactiei personalului.
15. Modele de chestionar de instruire, program de instruire, chestionar evaluare curs.
16. Modele de definire a viziunii, a politicii calitatii, a cartii clientilor, a codului etic, a misiunii, a
obiectivelor functionale etc.
17. Modelele de scheme si matrici de monitorizare a proceselor sistemului calitatii.
18. Studiu de caz privind monitorizarea costurilor calitatii (costurile de prevenire si evaluare, costuri de
defectare).
Daca sunt necesare precizari suplimentare privind utilizarea documentatiei de pe DVD va rugam sa ne contactati. Va recomandam sa apelati la consultanta gratuita la adresele: calitate@clubafaceri.ro, office@intermanagement.eu pentru a obtine precizari suplimentare si alte modele de documente, metodologii, instrumente din domeniul sistemelor de management al calitatii aplicabile organizatiei in care va desfasurati activitatea.
Achitarea produsului se poate realiza cu ordin de plata sau ramburs.
Pretul produsului este de 492 LEI + TVA.
Cheltuieli de livrare, 10 LEI +TVA.
_____________________-
INTERMANAGEMENT CONSULTING s.r.l.
BUCURESTI, Sector 1, Strada Iani Buzoiani nr. 3, Bloc. 16, Sc. A, Et. 2
Telefon: 021 224 59 55 (Romtelecom)
0311 02 24 08 (UPC)
Fax: 021 224 59 55 (Romtelecom)
Fax: 0318 169 937 (numai in reteaua Romtelecom)
office@intermanagement.eu
calitate@clubafaceri.ro
Comentarii articol (2)