Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) a elaborat recent un proiect de ordonanta de urgenta a Guvernului privind acordarea tichetelor de vacanta.
Acordarea tichetelor de vacanta va fi optionala pentru angajatori. De tichete de vacanta vor putea beneficia doar persoanele angajate de cel putin sase luni.
Deduceri fiscale, pentru angajat si angajator
Conform proiectului de OUG, valoarea nominala a unui tichet de vacanta nu va putea fi mai mare de 10% din salariul minim brut pe tara garantat in plata.
Sumele corespunzatoare tichetelor de vacanta acordate de catre angajator vor fi deductibile la calculul impozitului pe profit, in limita a sase salarii minime pe economie garantate, pentru fiecare angajat, pe an calendaristic.
La randul sau, salariatul va fi scutit de la plata impozitului pe venit si a asigurarilor sociale aferente acordarii acestor tichete.
Vacante, doar pe teritoriul Romaniei
Proiectul de act normativ elaborat de MIMMCTPL stabileste ca tichetele de vacanta vor fi utilizate doar pentru achizitionarea de servicii turistice cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.
Totodata, tichetele de vacanta vor fi acceptate numai de structuri de primire turistice sau agentii de turism care sunt autorizate de Autoritatea Publica Centrala pentru Turism.
Mai mult, toate platile aferente sistemului tichetelor de vacanta vor fi facute numai prin intermediul societatilor bancare.
Intrarea in vigoare
Intrarea in vigoarea a ordonantei de urgenta este prevazuta pentru data de 1 ianuarie 2009.
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta, Ministerul Muncii si Ministerul Economiei si Finantelor vor supune spre aprobare, prin hotarare a Guvernului, normele metodologice de aplicare a acesteia.
________
Proiectul de OUG privind acordarea tichetelor de vacanta poate fi consultat integral aici.
Comentarii articol (7)