Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 2548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 619, din 15 septembrie 2009.
Avand in vedere dispozitiile:
— Hotararii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si gestionare a instrumentelor structurale;
— Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare;
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
— Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European si al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regionala,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 26 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.286/2009 pentru prefinantarea acordata beneficiarilor de proiecte finantate din instrumente structurale, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 14 iulie 2009.
Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Bogdan Alexandru Dragoi,
secretar de stat
Bucuresti, 25 august 2009.
Nr. 2.548
ANEXA
NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara
a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta
CAPITOLUL I
Programarea bugetara a fondurilor aferente
instrumentelor structurale si a contributiei publice
nationale totale
Art. 1. — (1) Sumele necesare finantarii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind in bugetele beneficiarilor prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, repartizate pe ani, dupa caz, pe toata perioada de implementare a proiectelor si se aproba pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobarii anuale a legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat sau cu ocazia rectificarilor bugetare.
(2) in vederea cuprinderii in buget a sumelor mentionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevazuti la art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 au obligatia sa completeze fisa de fundamentare a proiectului propus la finantare/finantat in cadrul unui program operational, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.
(3) Fisa de fundamentare a proiectului este elaborata de departamentul/structura responsabil/responsabila cu propunerea la finantare/implementarea proiectului si va fi semnata de conducatorul acestuia/acesteia.
(4) Directia abilitata cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite, in calitate de beneficiar prevazut la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, va cuprinde in buget sumele mentionate la alin. (1) numai daca fisa de fundamentare a proiectului este avizata de Autoritatea de management a programului operational in cadrul caruia se propune la finantare/se finanteaza proiectul respective si va avea in vedere, dupa caz, contractul/decizia/ordinul de finantare aferent/aferenta proiectului.
(5) in cazul proiectelor propuse la finantare in anul bugetar curent, dar ale caror contracte/decizii/ordine de finantare nu au fost incheiate cu autoritatile de management/organismele intermediare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar prevazut la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 solicita, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finantare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueaza inainte de data semnarii contractului/deciziei/ordinului de finantare.
(6) Notele justificative prevazute la alin. (5) vor cuprinde informatii privind eligibilitatea cheltuielilor si necesitatea angajarii acestora pentru implementarea proiectului.
Art. 2. — (1) Sumele necesare finantarii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind in bugetele beneficiarilor prevazuti la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, repartizate pe ani, dupa caz, pe toata perioada de implementare a proiectelor, si se aproba pentru anul bugetar curent conform Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, sau cu ocazia rectificarilor bugetare.
(2) in vederea cuprinderii in buget a sumelor mentionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevazuti la art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 au obligatia sa completeze fisa de fundamentare a proiectului propus la finantare/finantat in cadrul programelor operationale, conform Formularului 1, fara a mai solicita avizul autoritatilor de management.
(3) in cazul proiectelor propuse la finantare in anul bugetar curent, dar ale caror contracte/decizii/ordine de finantare nu au fost incheiate cu autoritatile de management/organismele
intermediare competente, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar solicita, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finantare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueaza inainte de data semnarii contractului/deciziei/ordinului de finantare.
(4) Notele justificative prevazute la alin. (3) vor cuprinde informatii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea acestora si necesitatea angajarii sumei respective pentru implementarea proiectului.
(5) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia sa asigure integral si cu prioritate atat sumele necesare implementarii proiectelor proprii propuse la finantare/finantate in cadrul programelor operationale, cat si pe cele necesare implementarii proiectelor ai caror beneficiari sunt institutii publice locale finantate integral/partial din bugetul local.
Art. 3. — Formularul 1 este destinat fundamentarii formularului bugetar privind proiectul finantat/propus la finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, respectiv din Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European sau din Fondul de coeziune.
Art. 4. — Valoarea subventiei acordate beneficiarilor finantati partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale nu cuprinde sumele aferente instrumentelor structurale, cofinantarii de la bugetul de stat si finantarii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate, care vor fi rambursate de catre autoritatile de management/ Autoritatea de certificare si plata, conform contractului/ deciziei/ordinului de finantare al/a fiecarui proiect.
Art. 5. — (1) Sumele reprezentand contravaloarea instrumentelor structurale si contributia publica nationala totala pentru fiecare program operational se cuprind la nivel de credite de angajament si credite bugetare in anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, in formularul referitor la finantarea programelor aferente Politicii de coeziune a Uniunii Europene.
(2) Contributia publica nationala totala, reflectata in formularul mai sus mentionat, pentru fiecare program operational, cuprinde cofinantarea publica pentru alti beneficiary decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, sumele reprezentand finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite pentru categoriile de beneficiari prevazuti la art. 15 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, precum si, spre informare, sumele reprezentand cofinantarea publica a beneficiarilor prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) din aceeasi ordonanta.
(3) in cazul Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”, pozitia din formularul mentionat la alin. (1) corespunzatoare cofinantarii publice a beneficiarilor finantati integral din bugetele publice centrale include, spre informare, si cofinantarea publica a beneficiarilor ordonatori de credite ai bugetului asigurarilor pentru somaj.
(4) Sumele prevazute la art. 8—11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 se cuprind in bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate de certificare si plata conform prevederilor art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, respectandu-se metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.
CAPITOLUL II
Fluxuri financiare si evidenta contabila
Art. 6. — Programele operationale care utilizeaza mecanismul platii directe sunt: Programul operational sectorial „Transport” si Programul operational sectorial „Mediu”.
Art. 7. — (1) in cazul beneficiarilor prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, care au in implementare proiecte finantate din instrumente structurale:
a) sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora cheltuielile efectuate corespunzator contravalorii instrumentelor structurale, cofinantarii publice si finantarii taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile efectuate, precum si altor cheltuieli decat cele eligibile;
b) sumele aferente rambursarii cotei-parti din cheltuielile eligibile efectuate, corespunzatoare finantarii din instrumente structurale, se vireaza cu celeritate de catre autoritatile de management/Autoritatea de certificare si plata, conform art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, in conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, deschise pe codurile de identificare fiscala ale beneficiarilor la unitatile Trezoreriei Statului prin care acestia isi desfasoara activitatea.
(2) Autoritatile de management notifica in scris beneficiarii prevazuti la alin. (1) cu privire la sumele virate in conturile de venituri, utilizand Formularul 2 din prezentele norme metodologice.
Art. 8. — in cazul beneficiarilor, altii decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, care au in implementare proiecte finantate din instrumente structurale:
a) sumele aferente rambursarii cheltuielilor efectuate, corespunzatoare cofinantarii de la bugetul de stat si finantarii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, aferenta cheltuielilor eligibile efectuate, se vireaza de catre Autoritatea de management/Autoritatea de certificare si plata din conturile de disponibil prevazute la art. 33, alimentate din bugetele ordonatorilor de credite cu rol de Autoritate de management/ Autoritate de certificare si plata, in conturile de disponibilitati ale beneficiarilor prin care se gestioneaza bugetele de venituri si cheltuieli ale acestora sau in conturile de venituri ale bugetelor locale, dupa caz;
b) sumele aferente rambursarii cheltuielilor efectuate, corespunzatoare finantarii din instrumente structurale, precum si cele aferente acordarii prefinantarii, conform contractelor/ deciziilor/ordinelor de finantare, se vireaza de catre autoritatile de management/Autoritatea de certificare si plata din conturile de disponibil prevazute la art. 33 in conturile de disponibilitati ale beneficiarilor prin care se gestioneaza bugetele de venituri si cheltuieli ale acestora sau in conturile de venituri ale bugetelor locale, dupa caz.
Art. 9. — Restituirea la bugetul de stat a sumelor reprezentand taxa pe valoarea adaugata dedusa, conform art. 15 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, se va face in termen de 3 zile lucratoare de la data incasarii acestora.
Art. 10. — Rambursarea catre beneficiari a sumelor prevazute la art. 7 si 8 se realizeaza in conditiile si pe baza documentelor prevazute prin contractele/deciziile/ordinele de finantare, precum si conform procedurilor interne ale autoritatilor de management/Autoritatii de certificare si plata.
Art. 11. — Transferul sumelor reprezentand contravaloarea instrumentelor structurale, inclusiv cele aferente prefinantarii, din conturile Autoritatii de certificare si plata in conturile autoritatilor de management se realizeaza la termenele si pe baza documentelor prevazute in acordurile incheiate intre Autoritatea de certificare si plata si fiecare Autoritate de management.
Art. 12. — (1) Transferul sumelor reprezentand prefinantarea solicitata de beneficiari conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare se realizeaza cu conditia existentei urmatoarelor documente:
a) solicitare scrisa din partea beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finantare;
b) un contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/executie de lucrari incheiat intre beneficiar si un operator economic, cu exceptia proiectelor a caror implementare se realizeaza fara incheierea vreunui astfel de contract;
c) scrisoare de garantie bancara pentru suma aferenta prefinantarii solicitate, numai in cazul proiectelor care intra sub incidenta ajutorului de stat/de minimis.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) lit. b) proiectele care nu presupun incheierea unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/executie de lucrari in prima faza de implementare, cu conditia ca in contractele/deciziile/ordinele de finantare sa se specifice termenul pana la care beneficiarul se angajeaza sa prezinte un astfel de contract.
(3) in cazul in care beneficiarul nu face dovada incheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/executie de lucrari cu un operator economic in conditiile prevazute la alin. (2), Autoritatea de management are responsabilitatea
recuperarii sumelor prevazute la alin. (1).
Art. 13. — (1) Prefinantarea se acorda in cota de maximum 30% din valoarea eligibila a contractului/deciziei/ordinului de finantare incheiat/incheiate intre Autoritatea de management/ organismul intermediar si beneficiar.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), cota de acordare a prefinantarii in cazul Programului operational sectorial „Dezvoltarea resurselor umane” este de maximum 40% pentru proiectele finantate in cadrul axei prioritare 6.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cazul proiectelor care intra sub incidenta ajutorului de stat/de minimis, prefinantarea se acorda in cota de maximum 35% din valoarea totala a finantarii ce poate fi acordata beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finantare.
Art. 14. — (1) Prefinantarea se acorda beneficiarilor integral sau in transe, cu incadrarea in limitele stabilite la art. 13 si conform prevederilor contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare.
(2) Pentru a putea beneficia de prefinantare, beneficiarii, altii decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) si la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, au obligatia sa deschida un cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinantarii si efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri catre contractori si/sau transferul de sume catre parteneri, in cazul proiectelor implementate in parteneriat.
(3) in cazul in care contul mentionat la alin. (2) este deschis la Trezoreria Statului, sumele primite ca prefinantare, aferente acelor tipuri de cheltuieli care nu pot fi efectuate din acest cont, potrivit reglementarilor in vigoare, pot fi transferate de catre beneficiari in conturi deschise la banci comerciale, cu conditia efectuarii cheltuielilor respective in termen de 3 zile lucratoare de la data efectuarii transferului.
(4) Dobanda acumulata in contul mentionat la alin. (2) aferenta prefinantarii ramasa disponibila in cont se raporteaza Autoritatii de management si se deduce de catre aceasta din sumele rambursate beneficiarilor pana la plata finala inclusiv.
Art. 15. — (1) Autoritatile de management au obligatia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finantare a termenilor si conditiilor privind derularea operatiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:
a) procentului si a conditiilor de acordare a prefinantarii;
b) termenului maxim de efectuare a platilor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
c) documentelor justificative aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari;
d) obligatiei ca fiecare cerere de rambursare transmisa de beneficiar sa reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de acesta;
e) regulilor conform carora beneficiarii care efectueaza plati in valuta in cadrul proiectului solicita la rambursare contravaloarea in lei a acestora la cursul Bancii Nationale a Romaniei din data intocmirii documentelor de plata in valuta;
f) sanctiunilor aplicabile in cazul nerespectarii termenelor si conditiilor stabilite prin prezentele norme metodologice si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
(2) Transferul sumelor aferente prefinantarii/rambursarii cheltuielilor eligibile/restituirii sumelor pentru finantarea contravalorii taxei pe valoarea adaugata din conturile autoritatilor de management/Autoritatii de certificare si plata in conturile beneficiarului/de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale se efectueaza in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care Autoritatea de management/ Autoritatea de certificare si plata autorizeaza/certifica plata.
Art. 16. — (1) Beneficiarii de proiecte finantate din instrumente structurale au obligatia sa tina pentru fiecare proiect o evidenta contabila distincta, folosind conturi analitice dedicate.
(2) Beneficiarii prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 inregistreaza in evidenta extracontabila rambursarile de cheltuieli aferente instrumentelor structurale, pe baza notificarilor primite de la autoritatile de management conform art. 7 alin. (2) din prezentele norme metodologice.
CAPITOLUL III
Angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor
efectuate la nivelul programelor operationale
Art. 17. — Organismele intermediare carora li s-a delegat de catre autoritatile de management faza de angajare si/sau de lichidare a cheltuielilor, conform art. 19 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, precum si autoritatile de management au obligatia sa respecte prevederile specific prezentului capitol.
Art. 18. — in cazul in care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operatiunile specifice fazei de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) organismul intermediar intocmeste lista cu proiectele selectate, conform Formularului 4 din prezentele norme metodologice, si o transmite Autoritatii de management;
b) Autoritatea de management completeaza, pe baza listei transmise de organismul intermediar, Formularul 3 din prezentele norme metodologice cu suma propusa a fi angajata, in limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament reflectate in anexa la bugetul propriu, conform art. 5 alin. (1). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu si, ulterior, aprobat de catre ordonatorul principal de credite impreuna cu Formularul 4;
c) Autoritatea de management transmite la organismul intermediar o copie a Formularului 4, vizat ca lista de proiecte aprobate, in vederea semnarii angajamentelor legale individuale, respectiv a contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare cu beneficiarii;
d) organismul intermediar semneaza contractele/deciziile/ ordinele de finantare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu si intocmeste lista cu acestea, pe care o transmite Autoritatii de management, conform Formularului 5 din prezentele norme metodologice;
e) Autoritatea de management inregistreaza in contabilitatea proprie angajamentele legale;
f) in cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligatia verificarii incadrarii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finantare semnate cu beneficiarii in valoarea listei de proiecte aprobate de Autoritatea de management, respective Formularul 4.
Art. 19. — in cazul in care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar intreaga faza de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) Autoritatea de management comunica organismului intermediar limita creditelor de angajament in cadrul careia acesta poate semna angajamente legale, avand in vedere limita creditelor de angajament reflectate in anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, conform art. 5 alin. (1);
b) organismul intermediar intocmeste lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 si completeaza Formularul 3 cu suma propusa a fi angajata in limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate in limita mentionata la lit. a). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu si, ulterior, aprobat de catre conducatorul organismului intermediar impreuna cu Formularul 4;
c) organismul intermediar semneaza contractele/deciziile/ ordinele de finantare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza Formularului 4;
d) organismul intermediar transmite Autoritatii de management o copie a Formularului 3 si a Formularului 5, in vederea inregistrarii in contabilitatea proprie a angajamentelor legale;
e) in cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligatia verificarii incadrarii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finantare semnate cu beneficiarii in limita creditelor de angajament prevazute la lit. a).
Art. 20. — in cazul in care faza de angajare a cheltuielilor nu se deleaga unui organism intermediar, pentru angajamentul global, Autoritatea de management efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) intocmeste lista cu proiectele selectate, respectiv Formularul 4, si completeaza Formularul 3 cu suma propusa a fi angajata in limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament prevazute in anexa la bugetul propriu, conform art. 5 alin. (1). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu si, ulterior, aprobat de catre ordonatorul principal de credite;
b) semneaza contractele/deciziile/ordinele de finantare cu beneficiarii pe baza Formularului 4, contractele/deciziile/ordinele de finantare supuse anterior vizei de control financiar preventive propriu;
c) inregistreaza in contabilitatea proprie angajamentele legale.
Art. 21. — Formularul 3 poate fi completat si in cazul in care Autoritatea de management/organismul intermediar realizeaza propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.
Art. 22. — (1) in vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonantare si plata, autoritatile de management rezerva, in prima luna a anului bugetar, in totalitate, creditele bugetare prevazute, conform prevederilor art. 5 alin. (1), in anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, completand Formularul 6 din prezentele norme metodologice.
(2) in cazul in care valoarea creditelor bugetare se modifica pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplica in luna in care a intervenit modificarea respectiva.
(3) Pentru anul bugetar 2009, prevederile alin. (1) se aplica dupa intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice, in limita disponibilului de credite bugetare nerezervate.
Art. 23. — in cazul in care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operatiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, se efectueaza urmatoarele operatiuni:
a) organismul intermediar verifica existenta cererilor de rambursare/prefinantare/restituire a contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, precum si a documentelor justificative anexate, primite de la beneficiari, conform prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finantare;
b) in cazul in care se confirma corectitudinea documentelor verificate, organismul intermediar:
b1) acorda viza „Bun de plata”, daca aceasta operatiune a fost delegata prin acordul de delegare, si transmite Autoritatii de management documentele intocmite conform procedurilor interne, in vederea inregistrarii in contabilitate si a parcurgerii fazelor de ordonantare si plata a cheltuielilor;
b2) transmite Autoritatii de management documentele intocmite conform procedurilor interne, in vederea continuarii fazei de lichidare prin acordarea vizei „Bun de plata” conform procedurilor interne, a inregistrarii in contabilitate si a parcurgerii fazelor de ordonantare si plata a cheltuielilor.
Art. 24. — in cazul in care nicio parte din operatiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor nu a fost delegata organismului intermediar, Autoritatea de management are responsabilitatea realizarii operatiunilor prevazute la art. 23.
Art. 25. — (1) Ordonantarea cheltuielilor se face la nivelul Autoritatii de management, folosind Formularul 7 din prezentele norme metodologice, in limita creditelor bugetare aprobate pentru cota-parte de cheltuieli aferenta contributiei publice nationale si in limita disponibilitatilor existente in contul Autoritatii de management pentru cota-parte de cheltuieli aferenta instrumentelor structurale.
(2) in cazul in care ordonantarea se face pentru mai multe cereri de rambursare/prefinantare/restituire a contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari, Formularul 7 va fi insotit de o anexa, conform Formularului 8 din prezentele norme metodologice, care sa cuprinda toate informatiile necesare completarii ordinelor de plata.
(3) Formularul 7 se completeaza separat pentru fiecare tip de plata, respectiv pentru rambursare, prefinantare sau restituire a contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari.
Art. 26. — Ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate de certificare si plata are obligatia preluarii in situatiile financiare proprii, intocmite in conformitate cu reglementarile in vigoare in domeniul contabilitatii, a operatiunilor inregistrate in sistemul contabil al Autoritatii de management/Autoritatii de certificare si plata.
Art. 27. — in vederea efectuarii reconcilierii contabile intre conturile contabile ale autoritatilor de management si cele ale beneficiarilor pentru operatiunile gestionate in cadrul programelor operationale, beneficiarii au obligatia transmiterii Formularului 9 din prezentele norme metodologice, din care sa rezulte sumele primite de la autoritatile de management si cele platite acestora, conform prevederilor din contractele/ deciziile/ordinele de finantare.
Art. 28. — in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii directe, autoritatile de management au responsabilitatea efectuarii reconcilierii contabile intre conturile Autoritatii de certificare si plata si cele ale beneficiarilor, pe baza documentelor transmise de Autoritatea de certificare si plata, pentru operatiunile gestionate in cadrul programelor respective, conform acordurilor incheiate intre cele doua parti privind managementul financiar si controlul la nivelul programelor operationale.
Art. 29. — Corespunzator exceptiei stabilite la art. 20 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, in cazul proiectelor de operatiuni pentru care Autoritatea de management/Organismul intermediar/Autoritatea de certificare si plata are calitatea de beneficiar, se aplica procedura vizei de control financiar preventiv delegat, stabilita conform reglementarilor in domeniu.
CAPITOLUL IV
Prevederi specifice proiectelor implementate
in parteneriat
Art. 30. — Liderul unui parteneriat beneficiar in conformitate cu prevederile art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 este responsabil cu asigurarea implementarii proiectului si a respectarii tuturor prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finantare incheiate cu autoritatile de management/organismele intermediare.
Art. 31. — (1) Termenii, conditiile si responsabilitatile partilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat incheiat intre lider si parteneri.
(2) Acordul de parteneriat este supus legislatiei din Romania.
(3) Modelul orientativ al acordului de parteneriat este stability la nivelul fiecarei autoritati de management, in scopul reglementarii de principiu a aspectelor legale, financiare si de orice alta natura, dupa caz, care pot interveni in implementarea in parteneriat a proiectului respectiv.
(4) Alegerea partenerilor este in exclusivitate de competenta autoritatii/institutiei/organizatiei, in calitate de lider al parteneriatului, in cazul in care aceasta initiaza stabilirea parteneriatului.
(5) Autoritatile/institutiile finantate din fonduri publice au obligatia de a face publica intentia de a stabili un parteneriat cu entitati private in vederea implementarii unui proiect finantat din instrumente structurale, mentionand totodata principalele activitati ale proiectului si conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca partenerii.
(6) Prevederile art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 se considera indeplinite daca:
a) liderul face dovada indeplinirii prevederilor alin. (5) prin intermediul canalelor media cu acoperire nationala sau prin internet si demonstreaza ca a ales partenerii dintre entitatile private care au raspuns anuntului public, in cazul parteneriatelor stabilite cu entitati din sectorul privat inregistrate fiscal in Romania;
b) liderul face dovada ca partenerii au fost selectati dintre organizatiile care au domenii de activitate in concordanta cu obiectivele specifice ale proiectului, in cazul parteneriatelor stabilite cu entitati din sectorul privat inregistrate fiscal in alte state membre ale Uniunii Europene.
(7) Decontarea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului in cadrul parteneriatului se efectueaza pe baza de factura sau orice alt document justificativ cu valoare contabila.
Art. 32. — (1) Liderul si partenerii care sunt finantati integral sau partial din fonduri publice cuprind in bugetul propriu numai sumele necesare finantarii valorii totale a activitatilor pe care le desfasoara in cadrul proiectului.
(2) in cazul proiectelor implementate in parteneriat, liderul are obligatia deschiderii unui cont de disponibilitati in vederea primirii de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare si plata atat a sumelor aferente prefinantarii, cat si a celor aferente rambursarii cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului si restituirii contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite, conform prevederilor art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
(3) Liderul parteneriatului care este finantat integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale poate solicita acordarea de prefinantare in numele partenerilor care pot primi prefinantare, conform art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
(4) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data incasarii, in conturile de disponibilitati proprii si/sau in conturile de disponibilitati ale partenerilor si/sau in conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscala propriu si/sau al partenerilor, la unitatile Trezoreriei Statului prin care acestia isi desfasoara activitatea.
(5) Liderul are obligatia transmiterii unei notificari scrise atat partenerilor, cat si Autoritatii de management, cu privire la efectuarea viramentului in conturile de venituri conform prevederilor alin. (4), in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data virarii, notificare la care anexeaza o copie a ordinului de plata si a extrasului de cont.
(6) Partenerii finantati integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale au obligatia verificarii incasarii sumelor in conturile de venituri conform alin. (4), in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data primirii notificarii.
(7) in cazul in care incasarea sumelor prevazute la alin. (4) nu s-a efectuat, partenerii sunt obligati sa transmita o notificare scrisa atat liderului, cat si Autoritatii de management, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data constatarii.
(8) Liderul si partenerii au obligatia sa isi deschida conturi pentru primirea sumelor aferente prefinantarii, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (2)—(4), precum si conturi pentru primirea rambursarii cheltuielilor efectuate in cadrul proiectului, in conformitate cu prevederile art. 34 si 35.
CAPITOLUL V
Conturile aferente derularii instrumentelor structurale
si a contributiei publice nationale totale
Art. 33. — (1) in vederea derularii operatiunilor financiare determinate de gestionarea programelor operationale, reglementate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului.
(2) Pe numele Ministerului Finantelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativa Centrala urmatoarele conturi pentru derularea operatiunilor financiare determinate de utilizarea instrumentelor structurale, gestionate de Autoritatea de certificare si plata:
a) contul 54.01.01.00 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea programelor operationale in cadrul obiectivului convergenta”;
b) contul 54.01.01.01 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational «Asistenta tehnica»”;
c) contul 54.01.01.02 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational
sectorial «Cresterea competitivitatii economice»”;
d) contul 54.01.01.03 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational
sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»”;
e) contul 54.01.01.04 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational
«Dezvoltarea capacitatii administrative»”;
f) contul 54.01.01.05 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational
«Regional»”;
g) contul 54.01.01.06 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational
sectorial «Transport»”;
h) contul 54.01.01.07 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finantarea Programului operational
sectorial «Mediu»”.
(3) In numele Ministerului Finantelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativa Centrala conturi pentru derularea operatiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinantare in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii
directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare si plata, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.02.06 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational sectorial «Transport»”;
b) contul 54.01.02.07 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational sectorial «Mediu»”.
(4) in numele Ministerului Finantelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativa Centrala conturi pentru derularea operatiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru asigurarea prefinantarii si in cazul indisponibilitatii temporare de instrumente structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare si plata, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.03.00 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale”;
b) contul 54.01.03.01 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational «Asistenta tehnica»”;
c) contul 54.01.03.02 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational sectorial «Cresterea competitivitatii economice»”;
d) contul 54.01.03.03 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational sectorial
«Dezvoltarea resurselor umane»”;
e) contul 54.01.03.04 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational «Dezvoltarea capacitatii administrative»”;
f) contul 54.01.03.05 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational «Regional»”;
g) contul 54.01.03.06 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational sectorial
«Transport»”;
h) contul 54.01.03.07 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente Programului operational sectorial «Mediu»”.
(5) in numele Ministerului Finantelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativa Centrala conturi pentru derularea operatiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru alte cheltuieli decat cele eligibile in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare si plata, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.04.06 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile aferente Programului operational sectorial «Transport»”;
b) contul 54.01.04.07 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile aferente Programului operational sectorial «Mediu»”.
(6) in numele Ministerului Finantelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativa Centrala conturi pentru derularea operatiunilor financiare determinate de recuperarea unor creante bugetare ca urmare a unor nereguli aparute in gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare si plata, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.05.00 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente instrumentelor structurale”;
b) contul 54.01.05.06 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational sectorial «Transport»”;
c) contul 54.01.05.07 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational sectorial «Mediu»”.
(7) Conturile prevazute la alin. (3), alin. (4) lit. a) si alin. (5) se alimenteaza cu sume din bugetul Ministerului Finantelor Publice — Actiuni generale, virate din contul 23... „Cheltuieli ale bugetului de stat...”.
(8) in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte, pe numele fiecarui ordonator
principal de credite cu rol de autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti conturi de disponibil pentru derularea operatiunilor financiare determinate de finantarea de la bugetul de stat a proiectelor in cadrul programelor operationale aferenta instrumentelor structurale, inclusiv a prefinantarii. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura
ordonatorului responsabila cu implementarea programului operational, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.06.01 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinantare si fondul de indisponibilitati
temporare de la bugetul de stat, pentru finantarea proiectelor din cadrul Programului operational «Asistenta tehnica»”;
b) contul 54.01.06.02 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinantare si fondul de indisponibilitati
temporare de la bugetul de stat, pentru finantarea proiectelor din cadrul Programului operational sectorial «Cresterea competitivitatii economice»”;
c) contul 54.01.06.03 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinantare si fondul de indisponibilitati
temporare de la bugetul de stat, pentru finantarea proiectelor din cadrul Programului operational sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»”;
d) contul 54.01.06.04 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinantare si fondul de indisponibilitati
temporare de la bugetul de stat, pentru finantarea proiectelor din cadrul Programului operational «Dezvoltarea capacitatii administrative»”;
e) contul 54.01.06.05 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinantare si fondul de indisponibilitati
temporare de la bugetul de stat, pentru finantarea proiectelor din cadrul Programului operational «Regional»”.
(9) in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte, pe numele fiecarui ordonator
principal de credite cu rol de autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti conturi de disponibil pentru derularea operatiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru asigurarea cofinantarii programelor operationale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabila cu implementarea programului operational, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.02.01 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational «Asistenta tehnica»”;
b) contul 54.01.02.02 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational sectorial «Cresterea competitivitatii economice»”;
c) contul 54.01.02.03 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»”;
d) contul 54.01.02.04 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational
«Dezvoltarea capacitatii administrative»”;
e) contul 54.01.02.05 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand cofinantarea Programului operational «Regional»”.
(10) in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte, pe numele fiecarui ordonator
principal de credite cu rol de Autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti conturi de disponibil pentru derularea operatiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru alte cheltuieli decat cele eligibile. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabila cu implementarea programului operational, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.04.01 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile
aferente Programului operational «Asistenta tehnica»”;
b) contul 54.01.04.02 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile aferente Programului operational sectorial «Cresterea competitivitatii economice»”;
c) contul 54.01.04.03 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile aferente Programului operational sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»”;
d) contul 54.01.04.04 „Disponibil de la bugetul de stat pentru finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile aferente Programului operational «Dezvoltarea capacitatii administrative»”;
e) contul 54.01.04.05 „Disponibil de la bugetul de stat reprezentand finantarea altor cheltuieli decat cele eligibile
aferente Programului operational «Regional»”.
(11) in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii indirecte, pe numele fiecarui ordonator
principal de credite cu rol de Autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti conturi pentru derularea operatiunilor financiare determinate de recuperarea unor creante bugetare ca urmare a unor nereguli aparute in gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabila cu implementarea programului operational, sunt urmatoarele:
a) contul 54.01.05.01 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational «Asistenta tehnica»”;
b) contul 54.01.05.02 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational sectorial «Cresterea competitivitatii economice»”;
c) contul 54.01.05.03 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»”;
d) contul 54.01.05.04 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational «Dezvoltarea capacitatii administrative»”;
e) contul 54.01.05.05 „Disponibil din creante bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operational «Regional»”.
(12) in cazul platilor indirecte, pe numele fiecarui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschide la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti contul de cheltuieli 23... „Cheltuieli ale bugetului de stat...” pentru efectuarea de plati in limita creditelor bugetare deschise la pozitia bugetara corespunzatoare cofinantarii proiectelor si pentru acoperirea altor cheltuieli decat
cele eligibile aflate in sarcina autoritatilor de management. Din acest cont se transfera fondurile in conturile de disponibil gestionate de Autoritatea de management.
Art. 34. — (1) Pentru derularea operatiunilor financiare aferente proiectelor finantate in cadrul programelor operationale, beneficiarii prevazuti la art. 5 si 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, au obligatia sa deschida conturi in sistemul Trezoreriei Statului pentru utilizarea sumelor primite din prefinantare, rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate, precum si restituirea de la bugetul de stat a sumelor reprezentand contravaloarea taxei pe valoarea adaugata platite de beneficiari in scopul implementarii proiectelor.
(2) Pentru operatiunile financiare aferente proiectelor finantate in cadrul programelor operationale, derulate intre
Autoritatea de certificare si plata/Autoritatile de management si categoriile de beneficiari, altele decat cele prevazute la alin. (1), beneficiarii pot opta pentru deschiderea conturilor in sistemul Trezoreriei Statului sau in banci comerciale.
Art. 35. — (1) in cazul beneficiarilor prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 64/2009, conturile de venituri prevazute la art. 7 alin. (1) lit. b), in care se vireaza sumele aferente rambursarii cheltuielilor corespunzatoare finantarii din instrumente structurale, sunt:
a) conturile de venit ale bugetului de stat, in care se ramburseaza sumele aferente cheltuielilor corespunzatoare
finantarii din instrumente structurale: a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionala:
a.1.1) 20.45.01.01.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
a.1.2) 20.45.01.01.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
a.2) pentru Fondul Social European:
a.2.1) 20.45.01.02.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
a.2.2) 20.45.01.02.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
a.3) pentru Fondul de Coeziune:
a.3.1) 20.45.01.03.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
a.3.2) 20.45.01.03.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
b) conturile de venit ale bugetului asigurarilor sociale de stat, in care se ramburseaza sumele aferente cheltuielilor corespunzatoare finantarii din instrumente structurale:
b.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionala:
b.1.1) 22.45.03.01.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
b.1.2) 22.45.03.01.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
b.2) pentru Fondul Social European:
b.2.1) 22.45.03.02.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
b.2.2) 22.45.03.02.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
c) conturile de venit ale bugetului asigurarilor pentru somaj, in care se ramburseaza sumele aferente cheltuielilor
corespunzatoare finantarii din instrumente structurale:
c.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionala:
c.1.1) 28.45.04.01.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
c.1.2) 28.45.04.01.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
c.2) pentru Fondul Social European:
c.2.1) 28.45.04.02.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
c.2.2) 28.45.04.02.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
d) conturile de venit ale bugetului fondului national de asigurari sociale de sanatate, in care se ramburseaza sumele aferente cheltuielilor corespunzatoare finantarii din instrumente structurale:
d.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionala:
d.1.1) 26.45.05.01.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
d.1.2) 26.45.05.01.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
d.2) pentru Fondul Social European:
d.2.1) 26.45.05.02.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
d.2.2) 26.45.05.02.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
(2) in cazul institutiilor publice prevazute la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, conturile in care se vireaza sumele aferente prefinantarii si rambursarii cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului, cat si a celor corespunzatoare contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite sunt:
a) conturile de venit ale bugetului local, in care se vireaza sumele reprezentand prefinantarea si rambursarea aferenta cheltuielilor corespunzatoare finantarii din instrumente structurale:
a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionala:
a.1.1) 21.45.02.01.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
a.1.2) 21.45.02.01.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
a.1.3) 21.45.02.01.03 „Prefinantare”;
a.2) pentru Fondul Social European:
a.2.1) 21.45.02.02.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
a.2.2) 21.45.02.02.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
a.2.3) 21.45.02.02.03 „Prefinantare”;
a.3) pentru Fondul de Coeziune:
a.3.1) 21.45.02.03.01 „Sume primite in contul platilor efectuate in anul curent”;
a.3.2) 21.45.02.03.02 „Sume primite in contul platilor efectuate in anii anteriori”;
a.3.3) 21.45.02.03.03 „Prefinantare”;
b) conturile de venit ale bugetului local, in care se ramburseaza sumele aferente cheltuielilor corespunzatoare
cofinantarii de la bugetul de stat si finantarii contravalorii taxei pe valoarea adaugata: 21.42.02.20 „Subventii de la bugetul de stat catre bugetele locale necesare sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare”.
(3) Pentru conturile de venituri bugetare de la alin. (1) si (2) Trezoreria Statului elibereaza extrase de cont
beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor, dupa caz, pe ale caror coduri de identificare fiscala sunt deschise aceste conturi.
(4) in cazul beneficiarilor, altii decat cei prevazuti la art. 5 alin. (1)—(3) si art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, conturile deschise la Trezoreria Statului conform prevederilor art. 14 alin. (2) sunt urmatoarele:
a) 50.25.15 „Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice centrale finantate integral din venituri proprii reprezentand prefinantare pentru proiecte finantate din instrumente structurale conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009”;
b) 50.09.02 „Disponibil al institutiilor publice subventionate de la bugetul de stat reprezentand prefinantare pentru proiecte finantate din instrumente structurale conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009”;
c) 50.28.01 „Disponibil din venituri reprezentand prefinantare pentru proiecte finantate din instrumente structurale conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii”;
d) 50.10.01 „Disponibil din venituri reprezentand prefinantare pentru proiecte finantate din instrumente structurale conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 al institutiilor publice subventionate din bugetul local”;
e) 50.98.03 „Disponibil al operatorilor economici
reprezentand prefinantare pentru proiecte finantate din instrumente structurale conform Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 64/2009”;
f) 50.98.04 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit reprezentand prefinantare pentru proiecte finantate din instrumente structurale conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009.
(5) in cazul beneficiarilor din sectorul privat, conturile deschise la Trezoreria Statului in care se vireaza sumele
aferente rambursarii cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului, cat si a celor corespunzatoare contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite sunt urmatoarele:
a) 50.98.01 „Disponibil al operatorilor economici aferent proiectelor finantate din instrumente structurale si din
cofinantarea acestora”;
b) 50.98.02 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finantate din instrumente structurale si din cofinantarea acestora”.
(6) in cazul beneficiarilor institutii publice finantate integral din venituri proprii, care isi gestioneaza sumele prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilitati (institutii de invatamant superior, spitale publice, institutii sanitare publice), conturile in care se vireaza sumele aferente prefinantarii si rambursarii cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului, cat si a celor corespunzatoare contravalorii taxei pe valoarea adaugata platite sunt urmatoarele:
a) 50.47.11 „Disponibil aferent prefinantarii pentru proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare”, cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinantarii si efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor;
b) 50.47.09 „Disponibil aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare”, cont prin care se gestioneaza sumele rambursate de Autoritatile de management/Autoritatea de certificare si plata.
(7) in cazul proiectelor implementate in parteneriat, contul de disponibilitati care se deschide pe numele liderului
parteneriatului, in vederea primirii sumelor aferente proiectului conform prevederilor art. 32 alin. (2), este 50.14.01 „Disponibil aferent proiectelor derulate in parteneriat conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009”.
________
Nota Avocatnet.ro:
-anexele vi le prezentam ca fisier atasat.
Comentarii articol (0)