ACCES GRATUIT
Consiliul Concurentei propune eliminarea unor taxe din comertul cu amanuntul
Consiliul Concurentei a propus eliminarea unor taxe din domeniul comertului cu amanuntul si a clauzei clientului celui mai favorizat. Propunerile vin ca urmare a investigatiei finalizate recent de institutie privind cunoasterea sectorului comercializarii cu amanuntul a produselor alimentare.
Articolul continuă mai jos
In urma acestei analize sectoriale, s-au declansat 4 investigatii privind posibila incalcare a Legii Concurentei si a Tratatului de instituire a Comunitatii Europene.
Investigatiile privesc posibile intelegeri anticoncurentiale intre comercianti si furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preturilor de vanzare sau de revanzare, cu potentiale efecte asupra bunastarii consumatorilor finali.
In acest sens, Consiliul Concurentei a propus eliminarea taxelor pentru care nu se poate observa o legatura directa si imediata cu contraprestatia comerciantilor, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere/modernizare a retelei de magazine sau taxe percepute pentru a acoperi intr-un fel sau altul riscul nevanzarii produselor.
De asemenea, Consiliul Concurentei vrea si eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat din relatiile comerciale dintre comercianti si furnizori, pe fondul existentei taxelor de raft, in scopul protejarii bunastarii consumatorului final si mentinerii unui mediu echitabil de manifestare a concurentei intre toti agentii economici revanzatori prezenti pe piata.
In plus, institutia considera ca responsabilitatea alocarii spatiului la raft trebuie sa ramana in sarcina comerciantului, pentru a garanta tratamentul egal al furnizorilor.
Investigatia a fost declansata in luna martie a anului trecut, in scopul de a identifica eventualele practici care ar putea distorsiona mediul concurential si, ca urmare, ar putea avea efecte negative asupra consumatorilor.
In cadrul acestei investigatii, Consiliul Concurentei a amendat hypermarketurile Spar, Billa si Pic cu aproximativ 850.000 euro pentru furnizarea de informatii incorecte. Informatiile eronate s-au referit la clauza clientului cel mai favorizat, respectiv obligatia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun pret de pe piata.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)