In 2008, 39 000 de cetateni europeni si-au pierdut viata in accidente rutiere, astfel, obiectivul UE de a injumatati numarul de persoane decedate in accidente rutiere pana in 2010, cand s-au inregistrat 27000 de decese, va fi greu de atins
Comisia Europeana a organizat, in aceasta saptamana, o conferinta despre rezultatele consultarii publice premergatoare elaborarii Programului european de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020. Peste 400 de parti interesate din domenii diferite au dezbatut problemele si situatia actuala a sigurantei rutiere in Uniunea Europeana.
„Consultarea publica si conferinta contribuie la definirea unui program european de actiune pentru siguranta rutiera cu obiective clare si masurabile, care se va derula in perioada 2011-2020. Europa nu poate fi permisiva in ceea ce priveste siguranta rutiera deoarece zeci de mii de vieti omenesti sunt in joc in fiecare an. Acest program de actiune ne va ajuta sa fim in continuare exigenti si hotarati in lupta impotriva accidentelor rutiere. Noul program de actiune se va concentra, de asemenea, pe o serie de prioritati cheie, ca de exemplu accidentele pe drumurile rurale (60% din numarul total de decese) si participantii la trafic vulnerabili, precum pietonii, biciclistii, motociclistii si batranii”, a declarat in deschiderea conferintei comisarul pentru transporturi, Antonio Tajani.
Dupa bilantul programului actual de actiune pentru siguranta rutiera (2001-2010), Comisia va face publice rezultatele procesului de consultare organizat in decursul ultimelor luni in scopul de a contribui la urmatorul program de actiune. Pentru a aduna idei cu privire la actiuni viitoare care ar putea contribui la imbunatatirea sigurantei rutiere in UE, in acest proces au fost implicati atat experti, cat si publicul larg.
Dezbaterea a avut loc sub forma unor mese rotunde cu experti si a unor sesiuni plenare cu toti participantii. Subiectele abordate in cadrul primei mese rotunde au fost siguranta vehiculelor si a infrastructurii, cu accent pe siguranta motociclistilor, vehiculele viitorului precum masinile electrice, condusul ecologic, precum si modalitatile de adaptare a infrastructurii la diferitele categorii de participanti la trafic. Cea de-a doua masa rotunda a abordat rolul pe care il pot avea cetatenii in imbunatatirea sigurantei rutiere. La masa rotunda participa reprezentati ai victimelor accidentelor rutiere, ai soferilor profesionisti, ai autoritatilor publice, ai politiei rutiere si ai participantilor la trafic vulnerabili (pietonii, biciclistii si batranii, de exemplu), precum si reprezentati ai sectorului.
Tot in aceasta saptamana, pe site-ul EUROPA s-a lansat o noua sectiune dedicata sigurantei rutiere. Aceste pagini web multilingve si usor de folosit vor oferi informatii bogate despre siguranta rutiera pe categorii de participanti la trafic, precum soferi, motociclisti, pietoni si biciclisti, cu ajutorul pictogramelor si al altor tipuri de informatii pe intelesul tuturor.
Vicepresedintele Tajani a prezentat totodata Premiile de Excelenta in Siguranta Rutiera 2009. Aceste premii sunt oferite in cadrul Cartei europene a sigurantei rutiere, o initiativa a Comisiei Europene prin care li se ofera intreprinderilor, asociatiilor, institutelor de cercetare si autoritatilor publice o platforma pentru siguranta rutiera. Scopul lor comun este de a desfasura actiuni concrete si de a face schimb de bune practici in vederea ameliorarii problemelor de siguranta rutiera cu care se confrunta. Carta europeana a sigurantei rutiere este una dintre actiunile incluse in Programul european de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020. Castigatorii, pe categorii, ai premiilor din acest an sunt:
Mai multe informatii aici.
Comentarii articol (0)