Atat persoanele fizice, cat si cele juridice sunt obligate sa isi actualizeze datele solicitate de bancile prin care desfasoara operatiuni, conform cerintelor legislatiei in vigoare, informeaza Asociatia Romana a Bancilor (ARB).
Potrivit ARB, actualizarea acestor informatii este necesara pentru a evita cazurile in care efectuarea tranzactiilor solicitate va fi intarziata pana la conformarea si respectarea prevederilor legislative existente privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului.
Institutiile de credit trebuie sa obtina de la clientii lor, in cel mai scurt timp, urmatoarele informatii:
Pentru persoanele fizice:
a) numele si prenumele si, dupa caz, pseudonimul;
b) data si locul nasterii;
c) codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de
identificare similar;
d) domiciliul si, daca este cazul, resedinta;
e) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
f) cetatenia;
g) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;
h) functia publica importanta detinuta, in cazul clientilor care sunt rezidenti in strainatate, daca este cazul;
i) numele beneficiarului real, daca este cazul.
Pentru persoanele juridice sau fara personalitate juridica:
a) denumirea;
b) forma juridica;
c) sediul social si, daca este cazul, sediul unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare;
d) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;
e) tipul si natura activitatii desfasurate;
f) identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive si/sau hotararii organelor statutare, sunt investite cu competenta de a conduce si reprezenta entitatea, precum si puterile acestora de angajare a entitatii;
g) numele beneficiarului real, daca este cazul, sau, in situatia prevazuta la art. 22 alin. (2) lit. b) pct. 2 din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, informatii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real;
h) identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata/imputernicita in acest sens.
Comentarii articol (2)