ACCES GRATUIT
Mai multe drepturi pentru pasagerii care se deplaseaza in UE
Cetatenii europeni care calatoresc cu avionul sau cu trenul pe teritoriul UE se bucura de un numar mare de drepturi. In viitor, acestea li se vor aplica si celor care calatoresc cu autocarul sau cu vaporul, se arata intr-un comunicat de presa al Comisiei Europene.
Articolul continuă mai jos
Potrivit unui sondaj, aproximativ 80% dintre cetatenii europeni intentioneaza sa plece in concediu in acest an. Indiferent daca alegeti sa ajungeti la destinatia visata cu avionul, trenul, autocarul sau vaporul, legislatia UE va protejeaza astfel incat cea mai frumoasa perioada a anului sa nu va fie umbrita de incidente cum ar fi intarzierile sau anularile de curse aeriene sau trenuri.
In ceea ce priveste cursele aeriene, pasagerii beneficiaza deja de un numar semnificativ de drepturi, atat la dus, cat si la intors. Pentru intarzieri de peste doua ore, companiile aeriene sunt obligate sa ofere clientilor mese si bauturi gratuite. In cazul in care intarzierea depaseste cinci ore sau zborul este anulat, pasagerii pot alege intre a li se rambursa costul biletului in termen de sapte zile, a zbura gratuit catre aeroportul de origine sau a fi transferati catre locul de destinatie cu un alt mijloc de transport. Daca zborul este amanat pentru a doua zi, compania aeriana trebuie sa asigure cazarea pasagerilor.
Un numar mare de persoane au profitat de aceste drepturi in luna aprilie, cand un imens nor de cenusa English provocat de o eruptie vulcanica in Islanda, a dus la inchiderea spatiul aerian european timp de o saptamana, zece milioane de pasageri ramanand blocati pe aeroporturile din Europa.
Daca va deplasati cu trenul, beneficiati de aceleasi drepturi. Dupa ce anul trecut UE a armonizat drepturile pasagerilor trenurilor cu cele ale pasagerilor aerieni, acestia au dreptul sa primeasca informatii despre preturile cele mai avantajoase, despre cele mai rapide rute si despre cele mai bune corespondentele, ca si despre modalitatile de acces in gari si vagoane. In cazul in care trenul inregistreaza o intarziere de pana la doua ore, biletul este rambursat in proportie de 25%. Pentru intarzieri mai mari, procentul de rambursare este de 50% din pretul biletului.
In situatia in care compania aeriana sau de cai ferate va pierde sau va deterioreaza bagajele, va fi obligata sa va despagubeasca cu pana la 1220 de euro, in cazul zborurilor si pana la 1300 de euro, in cazul calatoriilor cu trenul.
In viitorul apropiat, si cei care calatoresc cu autocarul English si cu vaporul English vor fi mai bine protejati, urmand sa se bucure de aceleasi drepturi ca si pasagerii aerieni si feroviari. Printre altele, incepand cu 2012, cei care calatoresc cu vaporul vor fi despagubiti pentru intarzieri care depasesc 90 de minute. Discutiile pe marginea drepturilor persoanelor care se deplaseaza cu autocarul sunt in curs de desfasurare.
Mai multe informatii aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)