Prin declaratia semnata de cei doi ministri se va constitui un grup de lucru care va identifica posibile locatii si surse de finanþare.
“Avem foarte multe teme comune cu Bulgaria si astfel de intalniri sunt necesare pentru a gasi solutiile potrivite. Am semnat declaratia referitoare la construcþia de noi poduri peste Dunare avand in vedere un cadru mai larg al prioritizarii la nivel european a transportului fluvial, fapt demonstrat si prin elaborarea Strategiei Dunarii, cat si posibilitatea construirii de noi hidrocentrale. Tot in contextul prioritatilor la nivel european, ne vom armoniza pozitiile in ceea ce priveste revizuirea politicii TEN-T, proiectul Via Carpatia si proiectul autostrazii inelare a Marii Negre, pentru a maximiza avantajele competitive pe care le au cele doua state datorita accesului la Dunare si Marea Neagra.”, a declarat ministrul roman de Transporturi, Anca Boagiu.
Discutiile romano-bulgare au vizat si doua din proiectele comune finantate prin fonduri europene, respectiv podul Calafat – Vidin si traversarea cu bacul de la Calarasi – Silistra.
Potrivit declaratiilor lui Boagiu, ministrul roman impreuna cu omologul bulgar vor inspecta, peste doua saptamani stadiul lucrarilor la podul Calafat-Vidin, urmand ca partea romana sa finalizeze lucrarile care-I revin pana in iunie 2011.
“Chiar daca perioada in care putem cheltui fondurile europene alocate acestui proiect va fi prelungita de catre Comisia Europeana, nu trebuie sa lasam lucrarile sa treneze. In partea romana avem angajamentul ferm al constructorilor ca in iunie 2011 vor finaliza partea care le revine, dar vom sprijini si partea bulgara sa urgenteze lucrarile.
In ceea ce priveste trecerea cu bacul Calarasi – Silistra echipele tehnice din cele doua ministere vor merge la o intalnire cu autoritaþile locale si operatorii pentru a soluþiona problemele aparute.
“Consider inadmisibil ca un proiect finantat din bani europeni sa fie nefunctional datorita unor dispute comerciale”, a adaugat Boagiu.
Comentarii articol (2)