ACCES GRATUIT
Parlamentul European si Comisia Europeana vor avea un registru comun al transparentei, din iunie 2011
Grupul la nivel inalt constituit de Parlamentului European si Comisia Europeana a finalizat discutiile privind un Registru al transparentei comun, informeaza un comunicat de presa al CE. Astfel, urmeaza sa fie adoptat si pus in aplicare un proiect interinstitutional pentru un registru comun al organizatiilor si persoanelor angajate in procesul de elaborare si punere in aplicare a politicilor UE. Registrul ar putea fi operational din iunie 2011.
Articolul continuă mai jos
„Sunt foarte incantat ca am ajuns astazi la un acord care reprezinta o etapa majora in cadrul eforturilor noastre continue de a spori transparenta procesului de elaborare a politicilor UE. Luam transparenta foarte in serios, intrucat este clar ca opinia publica trebuie sa stie cine este implicat in procesul de elaborare a deciziilor in numele sau si cine exercita o influenta asupra acestora. Registrul comun reprezinta un exemplu concret al excelentei cooperari dintre Comisie si Parlament si as dori sa ii multumesc doamnei Diana Wallis si echipei sale pentru eforturile depuse”, a declarat vicepresedinte Šefèoviè.
„Sunt foarte multumita de rezultatul discutiilor. Sistemul comun in legatura cu care am ajuns la un acord va furniza cetatenilor mai multe informatii decat cele care sunt disponibile in prezent prin sistemele noastre separate si va oferi conditii echitabile diverselor categorii de parti interesate care participa la procesul de elaborare a deciziilor UE”, adauga si Diana Wallis, vicepresedinte al Parlamentului European responsabil cu transparenta.
Registrul comun va fi disponibil online incepand din iunie anul viitor. Pornind de la sistemele existente, infiintate de Parlament in 1996 si de Comisie in 2008, registrul comun va oferi un ghiseu unic atat pentru organizatiile care se inscriu in registru, cat si pentru toti cetatenii care doresc sa stie cine participa la astfel de activitati.
In afara de informatiile care sunt facute deja publice in sistemele existente, noul mecanism va furniza informatii suplimentare, cum ar numarul de persoane care sunt implicate in toate activitatile avand legatura cu registru, precum si nivelul de resurse UE primite de organizatiile care se inscriu in registru. De asemenea, acesta va furniza clarificari privind activitatile eligibile care intra in domeniul de aplicare al registrului si procedurile prin care se vor trata plangerile. Registrul comun ar trebui sa asigure cea mai mare participare posibila a tuturor categoriilor de operatori, in conditiile respectarii identitatilor diferite sau specifice ale acestora. Scopul este de a oferi publicului larg o imagine de ansamblu completa privind diversitatea partilor interesate care contribuie la discutiile din procesul de elaborare si de punere in aplicare a politicilor europene.
Pentru a imbunatati informatiile disponibile, Comisia a initiat deja verificari prin sondaj ale noilor inregistrari efectuate in registrul sau actual si va atrage in curand atentia tuturor organizatiilor inscrise in registru, fie ca sunt inregistrate de ceva timp sau sunt nou inscrise, in legatura cu greselile facute in mod frecvent in procesul de inregistrare. In cursul acestei saptamani, numarul de organizatii inregistrate a crescut la peste 3200.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)