Avocatnet.ro va prezinta cele mai importante subiecte dezbatute astazi de presa:
Platitori de TVA, doar de la 50.000 de euro in sus, informeaza
Adevarul.
Guvernul va solicita Consiliului de Ministri ai UE ca plafonul peste care firmele sunt obligate sa plateasca impozitul indirect sa creasca la 50.000 de euro. Executivul a cerut, anterior, majorarea pragului chiar la 100.000 de euro, in conditiile in care maximul practicat in majoritatea statelor UE este de 35.000 de euro.
Asa cum reiese din ultima scrisoare de intentie catre FMI, Guvernul va cere Consiliului de Ministri ai Uniunii Europene sa aprobe cresterea de la 35.000 de euro la 50.000 de euro a pragului cifrei de afaceri sau a veniturilor peste care firmele sunt obligate sa inregistreze si sa plateasca TVA. Asta in conditiile in care in documentul similar, aferent misiunii de evaluare anterioare, Executivul se angajase sa ceara UE majorarea plafonului la 100.000 de euro.
Controale prelungite la firme, cu ajutorul legii, titreaza
Evenimentul Zilei.
Lacunele din legislatie permit controlorilor fiscali sa "tarasca" o inspectie ani buni, chiar daca nu au voie sa faca acest lucru decat 6 luni.
Desi este precizat in Codul de Procedura Fiscala ca inspectiile fiscale nu ar trebui sa dureze mai mult de sase luni, in cazul marilor contribuabili - cu cifre de afaceri mai mari de 70 de milioane de lei - controalele ajung cateodata sa se intinda si mai multi ani. Din cauza unei lacune legislative s-a ajuns aici, nicaieri nu se precizeaza un termen maxim pentru suspendarea controlului.
Potrivit revistei "Capital", orice inspectie fiscala poate fi intrerupta pentru diverse motive, cum ar fi cererea de informatii suplimentare de la alte institutii sau decizia de a controla firme partenere pentru a elucida eventuale suspiciuni. Legea in vigoare nu prevede un termen maxim pentru suspendarea inspectiei si nici o limitare a numarului de intreruperi a procedurii. Din acest motiv, inspectiile care ar trebui sa dureze trei sau sase luni ajung sa fie de fapt de unu sau doi ani.
Aflati din
Gandul Cati bani aduce patronului un angajat in Romania.
In 2009, profitul pe care companiile il obtineau de pe urma unui angajat s-a redus chiar si de patru ori fata de anul precedent
Angajatii din constructii reprezinta categoria de personal care genereaza cele mai mari profituri angajatorilor pentru care lucreaza. Fiecare astfel de salariat ii aducea, in 2009, patronului sau 6.430 de lei in timp de un an.
La polul opus, cei peste 1.423.000 de angajati din industrie generau un profit aferent fiecarui individ de numai 1.745 de lei, conform calculelor gandul, pe baza datelor Institutului National de Statistica (INS).
200 de milioane de euro/an, ca sa nu deraieze trenul, scrie
Jurnalul National.
Aproape 50% din liniile de cale ferata au nevoie de reparatii capitale.
Ministerul Transporturilor a dirijat preponderent investitiile spre constructia de autostrazi si a lasat de izbeliste sistemul feroviar. In ultimii cinci ani, circa 900 de milioane de euro au fost pompati in constructia celor 52 de kilometri din Autostrada Transilvania. Sumele alocate pentru lucrarile de intretinere a celor 13.427 de kilometri de cale ferata au fost de maximum 100 de milioane de euro. In urma acestei politici, sistemul feroviar, pe vremuri cel mai sigur mijloc de transport din Romania, a ajuns sa aiba probleme grave. Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA are nevoie de 800 de milioane de lei anual (circa 200 de milioane de euro) pentru a aduce transportul feroviar la un nivel normal de siguranta, potrivit informatiilor furnizate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Cum ne va schimba viata intrarea in Schengen, relateaza
Capital.
Desfiintarea de facto a frontierelor cu Ungaria si Bulgaria le va face viata mai usoara transportatorilor si turistilor, insa ar putea aduce si o crestere a criminalitatii si a imigratiei ilegale.
Transportatorii de marfa ar putea castiga pana la opt ore la un drum Romania-vestul Europei daca tara noastra va fi acceptata in spatiul Schengen. „La granita cu Ungaria sunt zile in care se trece rapid, in cateva minute, dar si unele in care se formeaza cozi la care se asteapta doua, trei, patru, chiar opt ore in unele situatii mai speciale“, explica Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania. Insa el este convins ca, cel putin in primul an, monitorizarea din partea autoritatilor maghiare va fi in continuare stricta si ca o buna parte din camioane va fi controlata aproximativ la fel ca inainte.
Comentarii articol (3)