Vineri au fost publicate rezultatele primului concurs in format nou in vederea selectarii de "administratori" generalisti, la nivel absolventi de studii universitare, lansat anul trecut in cadrul programului de modernizare a procedurii de selectie a institutiilor UE. Programul, coordonat de catre Oficiul European pentru Selectia Personalului (EPSO), prevedea introducerea de cicluri anuale ale concursurilor, pentru a permite potentialilor candidati sa stie momentul in care pot aplica in fiecare an, precum si un proces rationalizat, in doua etape, care a redus durata procedurilor de selectie ample de la 2 ani la 10 luni si durata procedurilor de selectie a specialistilor, mai restranse, de la 16 luni in medie la doar 6 luni.
Desi oferta atractiva a unei cariere in cadrul institutiilor UE s-a tradus printr-un numar de peste 51 000 de candidaturi primite de EPSO, rezultatele au putut fi totusi prezentate la aproximativ 9 luni de la data-limita pentru depunerea candidaturilor, respectiv luna aprilie anul trecut.
„Ma bucur de succesul inregistrat de EPSO in prima procedura de selectie in format nou. EPSO a respectat promisiunea de rationalizare a procesului si doresc sa felicit institutia pentru munca excelenta pe care a depus-o. Am convingerea ca procedura de selectie modernizata ne va ajuta sa ramanem competitivi pe piata locurilor de munca. Astept cu nerabdare sa vad ca in lunile urmatoare candidatii care au reusit la concurs preiau noile lor posturi. Cu toate acestea, sunt preocupat de lipsa de candidati din anumite tari si, prin urmare, sprijin toate eforturile de atragere a unui numar mai mare de candidati potentiali bine pregatiti din aceste state membre in vederea unei cariere in institutiile UE”, a spus
Maroš Šefèoviè, vicepresedinte al Comisiei Europene, responsabil pentru relatii interinstitutionale si administratie.
„Transpunerea in practica a procedurilor modernizate de selectie este exemplul perfect al parteneriatului interinstitutional, iar recunoasterea pentru aceasta realizare revine EPSO si consiliului sau de administratie", a adaugat acesta.
Yves Quitin, presedinte al consiliului de administratie al EPSO si director de personal la Parlamentul European a salutat atat publicarea rezultatelor, cat si observatiile vicepresedintelui CE:
„Selectia de personal este o functie de importanta strategica pentru toate institutiile. EPSO s-a ridicat la inaltimea provocarii de a atrage talentele corespunzatoare si de a pozitiona serviciul public european ca o alternativa de cariera atractiva”.
De asemenea, EPSO recunoaste faptul ca selectia de personal care sa lucreze in numele a 500 de milioane de cetateni ai UE nu ar trebui sa se axeze numai pe rapiditatea procesului, ci si pe calitatea persoanelor selectate. Un alt aspect esential al procedurii de selectie modernizate este de a pune accentul pe competente in cadrul evaluarii si nu pe cunostinte, permitand comisiilor de evaluare EPSO, cu pregatire in acest sens, sa selecteze candidatii cu sfera cea mai larga de competente de care au nevoie pentru a valorifica oportunitatile ample pe care le ofera o cariera in institutiile UE.
La intrebarea referitoare la succesul modernizarii procedurii de selectie,
David Bearfield, directorul EPSO, a raspuns astfel:
„Suntem extrem de mandri ca, impreuna cu partenerii nostri din institutiile UE, am reusit sa prezentam un numar atat de mare de candidati bine pregatiti care au reusit la concurs, intr-un interval de timp atat de redus. In cadrul vechiului sistem, candidatii asteptau adesea comunicarea rezultatelor timp de peste un an si jumatate si, in consecinta, exista posibilitatea de a pierde persoane foarte talentate din Europa care nu erau dispuse sa astepte”.
„Speram ca prin aceasta trimitem un mesaj clar studentilor si absolventilor din Europa ca, in cazul in care doresc o cariera interesanta, provocatoare, prin care pot aduce o adevarata schimbare, nu mai trebuie sa astepte. Prin modificarile introduse, evaluarea candidatilor se face in aceleasi conditii de rapiditate si eficienta ca si cele pe care le aplica concurentii in materie de recrutare de pe continent.”
Datorita modernizarii in paralel a actiunilor de marketing si comunicare desfasurate de EU Career, persoanele care doresc sa obtina mai multe informatii despre o cariera in cadrul institutiilor UE pot acum sa se inscrie pentru obtinerea ultimelor informatii prin intermediul paginii Facebook si a profilului Twitter al EU Carrers.
• Pentru procedura de selectie „administratori” la nivel absolventi de studii universitare din 2010 s-au inregistrat 51 639 de candidaturi.
• 37 329 de candidati au sustinut testele de rationament desfasurate pe calculator in centre din Europa si din lume.
• 992 de candidati au fost invitati in etapa a doua – un centru de evaluare in Bruxelles unde, prin exercitii precum negocieri in grup si interviuri structurate, expertii comisiilor de evaluare au putut evalua abilitatile lor intr-o serie de competente.
• Lista candidatilor care au reusit la concurs cuprinde 308 persoane in 5 domenii diferite: administratie publica europeana, drept, economie, audit si TIC.
• Procedura de selectie „administrator” la nivel absolventi pentru anul 2011 se va deschide la 16 martie. Incepand cu 2011, procedura este deschisa studentilor din ultimul an de studii universitare la nivel licenta.
• Reflectand angajamentul EPSO privind multilingvismul, incepand cu 2011, prima etapa de evaluare se poate desfasura in toate cele 23 de limbi oficiale ale UE.
• Pentru ca procedura de selectie sa fie disponibila talentelor europene de varf din intreaga lume, extindem numarul centrelor de testare disponibile in afara Europei pentru prima etapa a evaluarii. Candidatii vor putea sa aleaga din 37 de centre de testare din intreaga lume, de pe 5 continente.
• Mai multe informatii cu privire la EU Careers si despre modul in care se poate depune candidatura sunt disponibile la www.eu-careers.eu.
• Persoanele interesate pot, de asemenea, sa primeasca ultimele informatii prin intermediul Facebook sau Twitter - prin simpla cautare a „EU Careers”.
Comentarii articol (0)