Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 1739/2011 privind aprobarea Procedurii de suspendare a dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, in situatia reevaluarii ca urmare a recomandarilor cuprinse in documentele intocmite in urma unor actiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 27, din 12 ianuarie 2011.
Avand in vedere prevederile art. IV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, in temeiul art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite prezentul ordin.
Art. 1. — Se aproba Procedura de suspendare a dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, in situatia reevaluarii ca urmare a recomandarilor cuprinse in documentele intocmite in urma unor actiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
Bucuresti, 16 decembrie 2010.
Nr. 1.739.
Anexa – Procedura de suspendare a dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, in situatia reevaluarii ca urmare a recomandarilor cuprinse in documentele intocmite in urma unor actiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale
Art. 1. — (1) Decizia de reevaluare emisa de catre Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap va fi transmisa directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului, pe baza careia aceasta suspenda dreptul la asistenta sociala sub forma de prestatii sociale, pana la incheierea procesului de reevaluare, prin decizie a directorului executiv.
(2) Modelul deciziei privind suspendarea dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap este prezentat in anexa nr. 1.
Art. 2. — (1) In situatia in care in urma reevaluarii se mentine incadrarea in grad de handicap, Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap emite decizia privind incetarea suspendarii dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, al carei model este prezentat in anexa nr. 2
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), prin decizie a directorului executiv al directiei generale asistenta sociala si protectia copilului, persoana cu handicap va primi drepturile aferente perioadei suspendarii.
Art. 3. — In situatia in care in urma reevaluarii se constata ca persoana nu este incadrata in gradul de handicap corespunzator sau, dupa caz, aceasta nu se mai incadreaza in grad de handicap, Comisia superioara de evaluare apersoanelor adulte cu handicap dispune, prin decizie, incadrarea in gradul de handicap corespunzator ori anularea certificatului de incadrare in grad si tip de handicap si solicita directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului emiterea unei noi decizii pentru stabilirea drepturilor in conditiile noii incadrari in grad de handicap sau, dupa caz, incetarea acestora.
Art. 4. — (1) Deciziile Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap vor fi transmise in termen de maximum 5 zile atat directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului, pentru a fi aduse la cunostinta serviciului de evaluare complexa, care va modifica si completa corespunzator planul individual de servicii, dupa caz, cat si persoanelor cu handicap carora le sunt aplicabile.
(2) Punerea in executare a deciziilor prevazute la art. 2 se face de catre directia generala de asistenta sociala si protectia copilului care a dispus acordarea prestatiilor sociale.
(3) Deciziile directorului executiv al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului se aduc la cunostinta agentiilor pentru prestatii sociale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a beneficiarilor, in termen de maximum 5 zile de la emiterea acestora.
Art. 5. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.
Puteti consulta Anexele 1 – 2 la Procedura in fisierele atasate.
Comentarii articol (0)