Deoarece grija pentru mediul inconjurator este un trend social din ce in ce mai omniprezent la nivel global, iata ca si inginerii de la Skoda Auto au pus la punct o noua generatie de propulsoare eco-friendly, gama de autovehicule SKODA GREENLINE.
Portofoliul de propuneri pentru motorizarile GreenLine a fost prezentat de catre producatorul ceh in cadrulSalonului Auto International 2010, gazduit la Paris. A doua generatie de modele Skoda GreenLine au fost proiectate cu o deosebita grija si atentie vizavi de balanta fragila intre performantele motoarelor si consumul acestora. Acum ceva mai `friendly` cu mediul inconjurator, pe langa modelele consacrate Fabia GreenLine,Octavia GreenLine (amble cu variante Hatchback & Combi), si Roomster GreenLine, la salonul parizian au fost prezentate si doua premiere mondiale, pe care au fost implementate noile tehnologii ecologice – SUV-ul compactYeti GreenLine si modelul deluxe Superb Combi GreenLine.
Pentru ca Skoda este un brand cu o privire orientata mereu spre viitor, noile motorizari si tehnologii prezente in generatia a doua de GreenLine reprezinta statement-ul pe care il face subdivizia Volkswagen AG in incercarea de a minimaliza impactul poluarii cauzate de industria auto asupra naturii si mediului inconjurator. VersiunileGreenLine sunt acum disponibile clientilor pe toata gama de modele Skoda.
Preturile modelelor Skoda GreenLine nu vor varia foarte mult fata de versiunile normale pe benzina si diesel, insa noile solutii ingenioase implementate vor face cu siguranta diferenta si va vor pastra zambetul pe buze. Este vorba de revolutionarele sisteme Start-Stop si cel pentru recuperarea energiei pierdute prin franare, dar si de propulsoare de top ce asigura un comportament foarte economic si green pentru masina.
La nivel de motorizari, regasim versiunea 1.6 TDI CR (77 kW) pe Octavia, Yeti si Superb, si varianta 1.2 TDI CR (55 kW) pe modelele Fabia si Roomster, toate acestea folosind noile tehnologii green high-end, ce fac autovehiculele Skoda mult mai prietenoase cu mediul. Similar cu celelalte propulsii diesel din gama Skoda si versiunile GreenLine vin echipate cu filtru de particule. Unitatile asigura o functionare silentioasa si o manevrabilitate si fiabilitate crescute. Motorizarile sunt flexibile, dar in primul rand se remarca prin economia de consum a carburantului, gratie injectiei directe, dar si supraalimentarii. Cuplul dezvoltat de propulsoare este armonios si bine-conceput, permitand o atitudine de sofat sportiva, dar si confortabila. Astfel, versiunea 1.6 TDI CR dezvolta un cuplu maxim de 250 Nm, atins intre 1.500 si 2.500 de turatii/min, versiunea 1.2 TDI CR dezvoltand un maxim de 180 Nm la 2.000 turatii.
Modelele Skoda GreenLine de generatie secunda reprezinta in primul rand o economie notabila de combustibil si o reducere semnificativa a emisiilor de CO2, fara a diminua sau pune pe planul doi performantele motoarelor. Inginerii Skoda Auto se lauda cu niste performante de consum de invidiat, doar 3.4 L (motorina)/100 km siemisii CO2 de 89g/km pentru Fabia si Fabia Combi GreenLine; MPV-ul Roomster avand si el o pofta diminuata de consum, de numai 4.2 L/100km, cu 109 g/km emisii CO2. Aceste statistici de consum si emisii reprezinta recorduri de performanta pentru aceste clase de autovehicule.
Pentru a intari promisiunile aduse de a doua generatie de motorizari GreenLine, nici YETI nu ezita sa uimeasca. Contrat aparentelor, desi SUV-ul celor de la Skoda are un apetit limitat, de doar 4.6 L/100km (cu119 g/km emisii CO2), performantele de agilitate si manevrabilitate nu au avut de suferit, Yeti GreenLinereusind sa accelereze de la 0 – 100 km/h in doar 12 secunde, atingand o viteaza maxima de 176 km/h.
Skoda Octavia GreenLine este, insa, `piece de la resistence`, si totodata cel mai nou membru al familiei `verde`. Oferita atat in versiune hatchback, dar si combi, Octavia nu face nota discordanta vizavi de consum, laudandu-se cu 3.8 L/100 km si emisii CO2 de 99 g/km (hatchback), si 4.2 L/100km, cu emisii109g/km, pentru varianta combi. Astfel, Skoda Octavia GreenLine devine una dintre cele mai competitive masini ecologice din gama sa. Pentru modelul Octavia facelift, GreenLine inseamna si o `cura de slabire`; pneurile din dotare au un profil cu un coeficient redus de frecare, iar anumite elemente exterioare ale caroseriei au fost optimizate pentru o aerodinamicitate mai buna.
Pe piata autohtona, oferta importatorului Skoda Romania suna cat se poate de tentant: pentru modelul pentru modelul Octavia facelift GreenLine ce va fi disponibil si la noi din anul 2011, echipat cu motorizatea 1.6 TDI, preturile pornesc de la 14.360 EUR (fara TVA). Vezi si lista de preturi completa pentru varianta Greenline –preturi Octavia Greenline.
Nimeni nu s-ar fi asteptat, insa, ca modelul de top de la Skoda – Superb, sa fie dotata cu propulsie GreenLine. Insa, da, ambele variante de Superb (sedan si combi) sunt acum disponibile si cu motoare prietenoase pentru mediu, cu un consum de doar 4.4 L/100km si 114 g/km emisii CO2.
Producatorul ceh Skoda Auto, prin implementarea tehnologiilor de propulsie GreenLine (opt versiuni diferite, cu minim un model/clasa), dovedeste ca este sensibil la problematica conservarii si protectiei mediului inconjurator, venind cu niste solutii ingenioase si viabile.
Comentarii articol (1)