- Planificarea: dezvoltarea unor politici de preturi de transfer justificabile din punct de vedere economic si implementarea unor strategii fiscale orientate spre viitor, cu beneficii fiscale de lunga durata;
- Implementarea: dezvoltarea si implementarea eficienta a unor politici, proceduri, controale si sisteme pentru setarea, supervizarea si testarea tranzactiilor intra-grup;
- Respectarea prevederilor legislative si documentarea: gestionarea riscului in contextul unei legislatii extinse privind preturilor de transfer, a cerintelor de documentare stricte, a practicilor de audit sofisticate si a penalitatilor semnificative in cazul nerespectarii legislatiei in vigoare;
- Controverse: solutionarea disputelor privind preturilor de transfer prin intermediul APA(acord de pret in avans), negocieri cu autoritatile competente, suport in arbitraj si litigii.
Datorita acestui mediu in continua schimbare procedurile de tip APA nu sunt considerate printre cele mai adecvate modalitati de a gestiona riscul preturilor de transfer in aceasta parte a Europei. Procesul de aprobare APA tinde sa dureze o perioada de timp semnificativa in Romania, in tot acest timp existand riscul ca societatea sa isi schimbe modelul de business.
"Acest lucru nu inseamna ca nu exista situatii in care APA este o alegere potrivita; per total insa parerea noastra este aceea ca va mai trece timp pana cand APA va deveni o procedura comuna in managementul riscurilor asociate preturilor de transfer in tari precum Romania”, este deparere Niculae Done.
Comentarii articol (1)