Automobilele electrice nu vor fi accesibile pentru piata larga in urmatorii cinci ani, insa companiile auto vor investi, totusi, in acest timp, in sisteme hibrid, baterii electrice sau celule de combustibil cu hidrogen, ca tehnologii de combustibil alternativ, este concluzia unui studiu al industriei auto elaborat de KPMG.
Studiul „
O noua foaie de parcurs pentru industria auto” se bazeaza pe sondajul realizat de KPMG la nivel global in randul personalului executiv din industria auto la care au participat peste 200 de producatori auto, furnizori si dealeri din domeniu.
„Desi majoritatea respondentilor au spus ca automobilele electrice nu vor fi accesibile pentru piata larga in urmatorii cinci ani, investitiile in aceasta categorie sunt importante – dintre toate tehnologiile disponibile cu combustibil alternativ, aproape 90% dintre participanti intentioneaza sa investeasca in sisteme hibrid, baterii electrice sau celule de combustibil cu hidrogen in urmatorii cinci ani”, se arata in documentul KPMG, remis redactiei Avocatnet.ro.
In conditiile in care
consumul de carburant reprezinta criteriul cel mai important in achizitia unei masini, aproximativ 80% dintre respondenti au declarat ca
dezvoltarea de vehicule in urmatorii de cinci ani se va axa pe crearea de vehicule hibride si electrice.Multi respondenti se asteapta ca
guvernele sa joace in continuare un rol important, avand in vedere ca
automobilele electrice nu vor deveni curand accesibile in lipsa unor subventii.
“
In Romania, ambii producatori auto, cat si numerosi furnizori de inalta calitate au investit si continua sa investeasca in centre de Cercetare si Dezvoltare. In urma emiterii Ordinului 2086/2010 pentru aprobarea normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare dezvoltare la determinarea profitului, aceste companii au acum cadrul legal pentru a beneficia de o deducere suplimentara de 20% pentru cheltuieli eligibile investite in activitati de C&D. Producatorii auto si furnizorii de componente auto ar trebui sa profite de avantajul oferit de aceste masuri pentru a creste competitivitatea”, a afirmat Daniela Strusevici, Director in Departamentul de Audit al KPMG in Romania si coordonator al biroului din Timisoara.
“
O astfel de abordare progresista ar putea deveni un avantaj competitiv care va propulsa aceste companii intr-o pozitie de lider intr-un nou lant al valorilor industriei auto”, a completat Bill Bowman, Deputy Senior Partner la KPMG (
foto stanga).
Presiunea pentru gasirea combustibililor alternativi si a tehnologiilor de propulsare hibrida va pune un accent si mai puternic asupra elementului de siguranta, mai concluzioneaza studiul KPMG.
“
Pe masura ce tot mai multe vehicule sunt actionate prin tehnologii noi, creste riscul unor alte pericole, oferind atat furnizorilor, cat si producatorilor de echipamente originale sansa de a prelua conducerea in domeniul asigurarii sigurantei ca o cale de a obtine un avantaj competitiv vital”, a comentat Dieter Becker, Global Head al KPMG pentru Industria Auto.
In ceea ce priveste profitabilitatea, majoritatea respondentilor cred ca
producatorii de echipamente originale vor fi cei mai profitabili in urmatorii cinci ani.
"
Desi respondentii nu percep in prezent serviciile financiare ca fiind printre cele mai profitabile segmente de afaceri ale industriei de automobile, acestea au un potential impresionant, in special in pietele emergente unde sectorul este relativ sub-dezvoltat", a adaugat Becker.
Studiul KPMG a aratat ca piata globala de autoturisme este structurata pe doua nivele.
“
Tarile mai mature incearca sa faca fata unei atitudini in schimbare fata de mobilitate, in timp ce in regiuni emergente din Asia, de exemplu, exista o presiune pentru a oferi o varietate de automobile unei populatii interesate intr-o mobilitate crescuta. Producatorii auto vor trebui sa reactioneze rapid pentru a raspunde acestor asteptari”, a mai declarat Dieter Becker.
Referitor la Romania, Bill Bowman a afirmat ca producatorul
Dacia a avut una dintre cele mai mari dezvoltari pe piata din UE, fiind la nivel european
unul dintre jucatorii de varf din perspectiva vanzarilor. Astfel, in ianuarie 2011 producatorul roman de automobile a inregistrat o crestere a vanzarilor de 19% fata de aceeasi luna a anului trecut. Dacia se situeaza pe locul trei, precedata doar de producatorul japonez Mitsubishi cu o crestere de 43% si de Alfa Romeo din Italia cu o crestere a vanzarilor de 39% comparativ cu ianuarie 2010.
“
In ceea ce priveste piata nationala, Romania pare sa fi gasit un antidot pentru recesiune, inregistrand o crestere de 24,8% la inmatricularile de masini noi in prima luna a anului in curs comparativ cu ianuarie 2010, conform informatiilor furnizate de Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile (ACEA)”, a adaugat Bowman.
La nivel national, Dacia a ramas lider pe piata, triplandu-si numarul de unitati vandute fata de cel mai apropiat competitor in ianuarie 2011, conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
Studiul KPMG se bazeaza pe rezultatele unui sondaj realizat de companie la nivel global, la care au participat peste 200 de manageri executivi ai unor producatori auto, furnizori si dealeri din domeniu.
Participantii au fost alesi din toate partile lantului valorii in industria auto, incluzand companiile OEM (Original Equipment Manufacturer - firme care revând sub numele lor produsele altor companii – n.red) furnizorii de rangul I, II si III, si dealeri.
51% dintre managerii executivi lucrau in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, 27% in regiunea Asia Pacific, iar 25% in Americi. Toti participantii reprezinta companii cu venituri anuale mai mari de 100 de milioane de dolari si peste un sfert lucreaza pentru companii cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.
Comentarii articol (0)