Restructurari la sange in industria feroviara, anunta Adevarul.
Aproape 6.000 de angajati ai CFR (Infrastructura, Calatori si Marfa) vor fi concediati in aceasta vara, iar numarul trenurilor si al liniilor ferate va fi redus drastic. „Adevarul“ va prezinta planurile de restructurare ale companiilor feroviare de stat, din care reiese ca adevarata criza din aceasta industrie va veni in 2011.
Reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor, in conditiile in care traficul pe calea ferata scade pe zi ce trece, sunt principalele motive pentru care companiile feroviare de stat vor opera restructurari dintre cele mai dure.
Cum au ajuns romanii sa-si duca locuinta la amanet, relateaza Capital.
Afacerea crizei este puternic fundamentata pe situatiile in care romanii ajung stramtorati si in lipsa de moment a banilor, care merg pana intr-acolo incat renunta la anumite bunuri pentru a face rost de bani. Probabil ati ghicit, este vorba despre cunoscuta casa de amanet.
Conform unor date oferite de Oficiul National al Registrului Cometului, la cererea Capital, in 2010 s-au infiintat in Romania nu mai putin de 276 de case de amanet, dupa ce in 2009 fusesra infiintate 362 de astfel de unitati de creditare. In 2008, numarul caselor de amanet deschise a fost de 249 de case de amanet.
Aflati din Evenimentul Zilei Ce industrii romanesti castiga de pe urma conflictelor arabe.
Dupa tensiunile din nordul Africii, firme vest-europene din industria usoara s-au indreptat spre Romania.
Conflictele din lumea araba incepute in acest an au adus un beneficiu nesperat multor companii romanesti din industria textila sau a incaltamintei.
Branduri importante in domeniu, care produceau in tari mari manufacturiere ca Maroc sau Tunisia, s-au vazut nevoite sa-si restranga productia din nordul Africii. Privirea s-a indreptat spre Romania, unde unii dintre ei deja aveau contracte.
Romania, locul 3 in UE la scumpirea benzinei si locul 2 la scumpirea motorinei, titreaza Gandul.
Desi se numara printre tarile europene cu cele mai mici preturi la carburanti, Romania ocupa locuri fruntase in UE cand vine vorba de nivelul scumpirii din ultimul an, potrivit celor mai recente date ale biroului european de statistica - Eurostat.
Incepand din 19 aprilie 2010 pana in 18 aprilie 2011 (cand institutia europeana a afisat ultimele statistici culese din UE), benzina de la pompele romanesti s-a scumpit cu 18,6%, iar motorina, cu 28,4%.
Restantele celor mai mari cinci datornici depasesc deficitul bugetar pe un trimestru, scrie Financiarul.
Cei mai mari datornici la bugetul general consolidat la finele primului trimestru sunt numai companii de stat, respectiv CNH, Compania Nationala CFR SA, Electrificare CFR SA, CFR Marfa si SNLO, potrivit datelor furnizate de ANAF pentru ,,Fin.ro”. Aceste companii cumuleaza obligatii restante catre bugetul statului de 6,78 mld. lei, valoare care ar acoperi in intregime deficitul bugetar de 5,2 mld. de lei inregistrat in trimestrul 1, de exemplu.
Cel mai mare datornic la bugetul general consolidat ramane si in 2011 Compania Nationala a Huilei, de la care statul are de recuperat 3,98 mld. lei, din care 2,16 mld. lei reprezinta obligatii catre bugetul de asigurari sociale. CNH avea, la 31 decembrie 2010, restante in valoare totala de 1,46 mld. lei.
Comentarii articol (0)