ACCES GRATUIT
GfK: Romanii merg la cumparaturi in magazine ieftine si aproape de casa sau de serviciu
Aproximativ jumatate dintre romani isi aleg magazinele din care cumpara produse alimentare si nealimentare in functie de nivelul preturilor practicate, dar si in functie de timpul necesar pentru a ajunge acolo, fiind preferate magazinele cat mai apropiate de casa sau de serviciu, potrivit studiului Shopping Monitor, realizat de compania de cercetare de piata GfK Romania.
Articolul continuă mai jos
Astfel, datele colectate arata ca pentru
jumatate dintre romani, criteriul cel mai important dupa care isi aleg magazinul unde cheltuie cei mai multi bani pe produse alimentare si nealimentare de uz curent este
apropierea de casa sau de serviciu, precum si timpul necesar pentru a ajunge la magazin.
"Acest factor are o influenta si mai pregnanta in randul persoanelor intre 45 si 55 de ani sau a celor cu educatie superioara, dar mai ales pentru persoanele din capitala", se precizeaza in studiu.
De asemenea,
nivelul preturilor este criteriu important in alegerea magazinului, fiind mentionat de aproximativ 46% dintre romani. Pretul are un impact mai mare in randul femeilor si al persoanelor cu venituri sub 1500 de lei, in timp ce bucurestenii il iau cel mai putin in seama.
Varietatea gamei de produse alimentare si nealimentare se regaseste ca un criteriu important pentru romanii care prefera lanturile de magazine de tip hypermarket (43%).
"Prospetimea si calitatea produselor, desi ocupa locul 4 in clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populatie), este de o importanta relativ mica printre tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar si a persoanelor care locuiesc in Bucuresti", se mai arata in raportul GfK.
Alte criterii de o importanta relativa pentru cumparatori (sub 6%) sunt
obisnuinta de a merge intr-un magazin anume (mai ales in randul romanilor care nu lucreaza),
existenta promotiilor (cu un impact putin mai mare printre femei),
personalul placut si posibilitatea cumpararii rapide (lipsa cozilor sau viteza achitarii la casa).
Studiul Shopping Monitor a fost realizat in noiembrie 2010 pe un numar de 737 de respondenti de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpararea produselor alimentare si nealimentare din gospodarie, esantion reprezentativ pe regiuni istorice si grad de urbanizare.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)