Hotararea Guvernului nr. 1150/2011 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 829, din 23 noiembrie 2011.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I. - Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 355 din 27 mai 2009, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, literele a), b), e), m) si q) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„a) gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare - totalitatea activitatilor de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare si control tehnic si financiar, efectuare a platilor, certificare, recuperare a sumelor necuvenite, asigurare a functionarii adecvate a sistemelor de management si control, precum si activitati de natura financiar-contabila si activitati specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE si ISPA, la fondurile structurale si de coeziune si la mecanismul financiar al Spatiului Economic European 2009-2014;
b) Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale - directie generala in cadrul Ministerului Afacerilor Europene avand responsabilitatea coordonarii pregatirii, dezvoltarii, armonizarii si functionarii cadrului legislativ, institutional, procedural si programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale;..................................................................................................
e) Directia asistenta spatiul economic european - structura din cadrul Ministerului Afacerilor Europene care indeplineste atributiile punctului national de contact pentru mecanismul financiar al Spatiului Economic European 2009-2014;..................................................................................................
m) autoritate de certificare si plata - structura organizatorica in cadrul Ministerului Finantelor Publice care indeplineste functia de Fond National pentru asistenta financiara de preaderare, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.011/1999 pentru aprobarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind infiintarea Oficiului de Plati si Contractare PHARE (O.P.C.P.), semnat la Bucuresti la 16 iulie 1998, si a Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind infiintarea Fondului National, semnat la Bruxelles la 20 octombrie 1998, si ale Hotararii Guvernului nr. 1.328/2000 pentru aprobarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Comunitatea Europeana privind utilizarea Fondului National pentru ISPA, semnat la Bucuresti la 20 octombrie 2000, care este responsabila de certificarea sumelor cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene, de primirea de la Comisia Europeana a fondurilor transferate Romaniei din instrumente structurale/instrumentul de asistenta pentru preaderare si de transferul catre beneficiari/unitati de plata de pe langa autoritatile de management a fondurilor primite din instrumente structurale/instrumentul de asistenta pentru preaderare, precum si a celor alocate de la bugetul de stat, in cazul programelor operationale care utilizeaza mecanismul platii directe;...............................................................................................
q) Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) - institutie publica, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si in coordonarea secretarului general al Guvernului, responsabila cu formularea la nivel de conceptie, promovarea si implementarea politicii in domeniul achizitiilor publice.”
2. La articolul 1, dupa litera q) se introduce o noua litera, litera r), cu urmatorul cuprins:
„r) Unitatea pentru coordonarea si verificarea achizitiilor publice (UCVAP) - structura de specialitate a Ministerului Finantelor Publice responsabila pentru indeplinirea functiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor care intra sub incidenta legislatiei privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari si a contractelor de concesiune de servicii.”
3. La articolul 2 alineatul (1) litera b), punctele 6, 9 si 15 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„6. unitatile pentru implementarea masurilor ex-ISPA, pe perioada de implementare a proiectelor pentru care au fost constituite;..................................................................................................
9. unitatile de implementare a proiectelor in cadrul Programelor PHARE;..................................................................................................
15. Directia asistenta spatiul economic european;”.
4. La articolul 2 alineatul (1) litera b), dupa punctul 16 se introduc doua noi puncte, punctele 17 si 18, cu urmatorul cuprins:
„17. structurile din cadrul ANRMAP, responsabile cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale, ca parte integranta din activitatile de verificare si asigurare a functionarii adecvate a sistemelor de management si control prevazute la art. 1 lit. a);
18. UCVAP si compartimentele de verificare a achizitiilor publice (CVAP) aflate in coordonarea directa a acesteia, structuri de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice care desfasoara activitati de verificare a derularii etapelor procedurilor de atribuire a contractelor de achizitie publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale, ca parte integranta din activitatile de verificare si asigurare a functionarii adecvate a sistemelor de management si control prevazute la art. 1 lit. a).”
5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Pentru personalul care se incadreaza in una dintre structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b), la stabilirea drepturilor salariale se acorda o majorare de 8 clase de salarizare suplimentare pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cazul persoanelor care sunt detasate, se muta sau se transfera intre structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b), de pe o functie pentru care au beneficiat de majorare salariala prevazuta de Legea nr. 490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, la incadrarea in noua structura se pastreaza numarul de clase suplimentare detinute anterior ca majorare salariala, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii, cu conditia obtinerii avizului prevazut de lege
(3) Prevederile alin. (2) se aplica si in situatia persoanelor care se incadreaza prin concurs sau examen in una dintre structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) si care provin de la alta structura din cele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b), unde au beneficiat de majorarea salariala prevazuta de Legea nr. 490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare
(4) Pentru personalul promovat in functia publica in conditiile legii, precum si pentru personalul promovat temporar in functii de conducere, care beneficiaza de majorarea salariala, la stabilirea drepturilor salariale se pastreaza numarul de clase suplimentare detinute ca majorare salariala anterior promovarii, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii, cu conditia obtinerii avizului prevazut de lege
(5) Pentru personalul pentru care se mentine avizul initial acordat potrivit prevederilor art. 8 alin. (3) se pastreaza numarul de clase suplimentare detinute anterior ca majorare salariala, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii
(6) Pentru personalul prevazut la alin. (2)-(5), in cazul mentinerii calificativului dupa prima evaluare a performantelor profesionale individuale, se pastreaza numarul de clase suplimentare detinute anterior ca majorare salariala, pana la urmatoarea evaluare profesionala realizata in conditiile legii
(7) Verificarea si confirmarea indeplinirii criteriilor prevazute la art. 2 si avizarea structurilor si a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, in vederea acordarii majorarii salariale, se face de catre:
a) Ministerul Afacerilor Europene, pentru personalul cu atributii de gestionare a instrumentului de preaderare PHARE, a fondurilor structurale si de coeziune, a mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009-2014 si pentru personalul din ANRMAP responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale;
b) Ministerul Finantelor Publice, pentru personalul cu atributii de gestionare a instrumentului ex-ISPA si pentru personalul din UCVAP/CVAP responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale;
c) Ministerul Afacerilor Europene si Ministerul Finantelor Publice, pentru personalul care are atat atributii de gestionare a instrumentului ex-ISPA, cat si de gestionare a fondurilor structurale si de coeziune, din cadrul structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 2 si 10;
d) Ministerul Afacerilor Europene si Ministerul Finantelor Publice, pentru personalul incadrat in structurile prevazute la art. 2 lit. b) pct. 16 care desfasoara activitati de natura juridica ce fac parte integranta atat din gestionarea instrumentului ex-ISPA, cat si din gestionarea fondurilor structurale si de coeziune; (8) Majorarea salariala se aplica de la data incadrarii in functie, dar nu inainte de data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 35/2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 260/2009, cu conditia obtinerii avizului Ministerului Afacerilor Europene si/sau al Ministerului Finantelor Publice, dupa caz
(9) Avizul se acorda de catre ministrul afacerilor europene si/sau de catre ministrul finantelor publice, in conformitate cu prevederile alin. (7)
(10) In cazul personalului si structurilor prevazute la alin. (7) lit. c) si d) se emite un aviz comun al ministrului afacerilor europene si al ministrului finantelor publice.”
6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Institutiile publice in cadrul carora functioneaza structurile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) solicita avizul Ministerului Afacerilor Europene si/sau al Ministerului Finantelor Publice, conform art. 4 alin. (7), pentru structurile si personalul care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, pe baza urmatoarelor documente:
a) cererea cuprinzand solicitarea de aviz, intocmita potrivit modelului stabilit in cuprinsul procedurii prevazute la art. 6 alin. (3) si (4);
b) regulamentul de organizare si functionare al institutiei publice;
c) structura organizatorica a institutiei publice;
d) ordinul/decizia de constituire a structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 6 si 9 emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective;
e) ordinul/decizia de numire/de incadrare a personalului pentru care se solicita avizarea, pe posturi cu atributii in gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare emis/emisa de catre conducatorul institutiei respective, care va cuprinde si lista persoanelor numite/incadrate in functie;
f) fisele de post ale personalului pentru care se solicita avizarea, aprobate in conditiile legii, care sa cuprinda toate atributiile si timpul alocat in procente pentru indeplinirea acestora;
g) statul de functii al structurii din care face parte personalul pentru care se solicita avizarea;
h) nota de fundamentare privind necesitatea si numarul de persoane alocate in cazul personalului din cadrul structurii prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 16, avizata de conducerea structurilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) pct. 1-15, dupa caz, si aprobata de conducatorul institutiei
(2) Pentru personalul prevazut la art. 4 alin. (7) lit. c) si d) documentele de la alin. (1) se depun la Ministerul Finantelor Publice.”
7. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. -(1) Pe baza documentatiei depuse, Ministerul Afacerilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii dosarului complet, in sensul eliberarii avizului sau respingerii motivate a solicitarii de aviz
(2) In situatiile in care este necesara emiterea avizului comun, Ministerul Finantelor Publice se pronunta conform competentelor in termen de 10 zile lucratoare, dupa care inainteaza documentatia Ministerului Afacerilor Europene, care la randul sau se pronunta conform competentelor in 10 zile lucratoare
(3) Procedura interna de avizare se stabileste prin ordin al ministrului afacerilor europene pentru avizele acordate de catre Ministerul Afacerilor Europene si prin ordin al ministrului finantelor publice pentru avizele acordate de Ministerul Finantelor Publice, emise in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I
(4) Procedura interna de avizare pentru personalul prevazut la art. 4 alin. (7) lit. c) si d) se stabileste prin ordin comun al ministrului afacerilor europene si al ministrului finantelor publice, emis in termen de 10 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.”
8. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 7. - Dupa evaluarea activitatii/performantelor profesionale individuale a personalului prevazut la art. 2 alin. (1), realizata in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile pentru functiile publice sau functiile contractuale bugetare pe care le ocupa, numarul de clase de salarizare succesive cu care poate fi majorat salariul de baza poate fi mentinut, crescut, diminuat ori neacordat, pana la urmatoarea evaluare, dupa cum urmeaza:
a) in cazul obtinerii calificativului «foarte bine», respectiv a calificativului «corespunzator», in cazul personalului debutant, majorarea salariala va fi de 25 de clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta;
b) in cazul obtinerii calificativului «bine», respectiv a calificativului «la nivelul standardului de performanta stabilit postului», majorarea salariala va fi de 17 clase de salarizare succesive fata de clasa detinuta;
c) in cazul obtinerii calificativelor «satisfacator» sau «nesatisfacator» nu se aplica majorare salariala.”
9. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale in conditiile prezentei hotarari au obligatia de a comunica Ministerului Afacerilor Europene si/sau Ministerului Finantelor Publice, dupa caz, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare de personal, atributii, structura, organizare si/sau functionare, intervenita dupa obtinerea avizului, impreuna cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 5
(2) In cazul in care modificarile prevazute la alin. (1) se refera numai la revenirea pe functie dupa o perioada de suspendare potrivit legii sau la expirarea perioadei de mutare/detasare/promovare temporara pe alt post, nu se va emite un nou aviz, fiind aplicabil in continuare avizul anterior acordat si numarul de clase suplimentare detinute anterior ca majorare salariala, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii
(3) In toate celelalte cazuri, pe baza documentatiei depuse potrivit alin. (1), Ministerul Afacerilor Europene si/sau Ministerul Finantelor Publice se pronunta in termen de 20 de zile lucratoare de la data depunerii acesteia in sensul mentinerii sau retragerii avizului initial acordat
(4) Pe perioada cuprinsa intre data modificarilor prevazute la alin. (1) si data solutionarii cererii de catre Ministerul Afacerilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice personalul beneficiaza de majorarea salariala, pe raspunderea ordonatorului de credite, daca modificarile nu constituie incalcari ale criteriilor stabilite la art. 2.”
10. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 9. - (1) In situatiile in care Ministerul Afacerilor Europene sau Ministerul Finantelor Publice constata incalcari ale criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1), in baza carora a fost emis avizul initial, ministrul afacerilor europene sau ministrul finantelor publice va retrage, motivat, avizul acordat
(2) In cazurile prevazute la alin. (1), ordonatorii de credite vor intreprinde demersurile legale, astfel incat sumele reprezentand majorari salariale, acordate de la data neindeplinirii criteriilor care au stat la baza avizului Ministerului Afacerilor Europene sau Ministerului Finantelor Publice, sa fie recuperate.”
11. Articolul 10 se abroga.
Art. II. - Cererile cuprinzand solicitari de aviz, depuse la Ministerul Finantelor Publice sau la Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale si verificate pentru indeplinirea criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile ulterioare, de catre Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, pentru care nu a fost eliberat aviz sau formulata respingere motivata a solicitarii de aviz anterior intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se proceseaza conform prevederilor prezentei hotarari.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul afacerilor europene,
Leonard Orban
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Szakal Andras Zsolt
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Sulfina Barbu
Bucuresti, 16 noiembrie 2011.
Nr. 1.150.
Comentarii articol (0)