Politica UE in domeniul aviatiei trebuie sa acorde mai multa atentie nevoilor aeroporturilor regionale, se arata intr-o rezolutie adoptata recent de Parlamentul European. Potentialul acestora de impulsionare a dezvoltarii regionale si de decongestionare a marilor noduri de trafic aerian ar putea fi favorizat de integrarea acestor aeroporturi in retelele de transport transeuropene (TEN-T), considera deputatii.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Aeroporturile regionale sunt vitale pentru coeziunea teritoriala si dezvoltarea sociala si economica, in special in regiunile care nu dispun de alte mijloace de transport, se arata in rezolutie. Ele atrag instalarea de noi afaceri si ofera numeroase oportunitati turismului regional, ca si transportului specializat de marfuri.
"Criza si-a aratat consecintele asupra aeroporturilor regionale", a declarat raportorul Philip Bradbourn (ECR, UK) in cadrul dezbaterii din plen de miercuri. "Ele sunt acum marginalizate pe piata, aceasta determinand consolidarea relatiilor dintre marile aeroporturi si companiile aeriene, consumatorii avand astfel mai putine optiuni, preturile fiind mai mari".
Integrarea aeroporturilor regionale in TEN-T va crea oportunitati pentru finantarile private in infrastructuri aeroportuare si va incuraja statele membre sa faca investitii pentru conexiuni terestre integrate cu marile aeroporturi, in special trenuri de mare viteza, considera deputatii.
Pentru ameliorarea calitatii generale a serviciilor, anumite practici ale liniilor aeriene low cost trebuie reglementate, se arata in rezolutie, in special costurile de rezervare abuzive si restrictiile de bagaje care descurajeaza calatorii de la cumpararea de bunuri din aeroporturi.
Deputatii lauda decizia Spaniei de a respinge astfel de practici, avand in vedere ca acestea ruineaza vanzarile cu amanuntul si considera ca liniilor aeriene trebuie sa li se impuna limite superioare in ceea ce priveste aceste restrictii. Suma incasata de companiile aeriene pentru excedentele de bagaj si pentru bagajele care depasesc greutatea prevazuta trebuie de asemenea sa fie limitata.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)