GPeC este cel mai important eveniment de comert electronic din Romania care rasplateste, de 7 ani, performantele in industria e-commerce cu scopul dezvoltarii continue a pietei. Competitia magazinelor online din cadrul Galei este singura din online-ul romanesc desfasurata pe parcursul a 6 luni – interval in care comerciantii inscrisi trec prin 2 etape de evaluare si prin peste 85 de criterii de jurizare, esentiale oricarui business online.
Mai mult decat atat, pentru a fi acceptate in concurs, magazinele online trebuie sa intruneasca 18 criterii de preselectie care presupun respectarea legislatiei in vigoare si a bunelor practici in comertul electronic, astfel fel incat clientul final sa aiba o experienta placuta atunci cand cumpara de pe internet. Doar magazinele care respecta integral criteriile de preselectie sunt acceptate in competitie si primesc Marca de Incredere TRUSTED.ro – Programul National pentru Certificarea Magazinelor Online.
Cele 90 de magazine inscrise la GPeC 2012 au fost evaluate atat de un juriu format din 18 specialisti in online, cat si de consumatorii obisnuiti care si-au exprimat opiniile printr-un sondaj ce a adunat mai mult de 11.000 de raspunsuri valide.
Pe langa desemnarea castigatorilor din randul magazinelor online, Gala Premiilor eCommerce a rasplatit si eforturile bancilor procesatoare de plati 3D Secure (in urma cifrelor furnizate de RomCard), cat si ale furnizorilor de servicii e-commerce – premii oferite prin consultare cu magazinele online inscrise in competitie.
“Evenimentul GPeC 2012, derulat timp de 6 luni, a insemnat un adevarat maraton de comert electronic, existand mai multe etape prin care comerciantii acceptati in competitie au trecut, cu scopul clar de a-i ajuta in dezvoltarea afacerii. Fiecare din cele 90 de magazine online a trecut prin preselectie, apoi a fost evaluat de juriul specialist, a avut ocazia sa se intalneasca fata in fata cu juratii pentru a discuta asupra raportului de jurizare, a avut timp la dispozitie pentru a rectifica erorile semnalate, a avut ocazia sa participe la Scoala de Vara (singura serie de cursuri intensive de comert online din Romania), a putut implementa sondajul dedicat consumatorilor obisnuiti pentru a le afla parerea si a fost reanalizat in etapa finala, in urma careia s-au stabilit castigatorii”, spune Andrei Radu, Fondatorul Galei Premiilor eCommerce.
Festivitatea de Decernare a Premiilor GPeC 2012 a fost precedata de un modul de conferinta care a marcat evolutia comertului electronic romanesc in ultimul an si a subliniat, totodata, trend-urile pentru 2013. Speakeri de top au impartasit know-how-ul lor cu cei prezenti: Andrei Radu (GPeC), Catalin Cretu (VISA Europe), Grzegorz Wojcik (MIH Group / Allegro), Calin Fusu (Zumzi.ro), Bogdan Manolea (Legi-Internet.ro), Liviu Taloi (SiteAudit.ro), Silvia Tanase (Cronos Mobile), Denis Todirica (Glazeon), Ana Iorga (BuyerBrain), Claudiu Murariu (PadiCode); Cosmin Daraban (SilkWeb); Cosmin Negrescu (SEO monitor); Marius Deak (GreenPixel); Mihai Ghita (SiteLab); Radu Vilceanu (Content Speed); Robert Anghel (ING BANK); Sorin Manica (NCH).
Intregul eveniment a fost condimentat cu momente artistice deosebite oferite de inegalabilul Dan Puric, Compania de Teatru Passe Partout si Casa de Tango.
“Tin sa le multumesc tuturor sponsorilor, partenerilor media si bloggerilor GPeC pentru sprijinul acordat Galei Premiilor eCommerce. Deloc in ultimul rand – din contra – vreau sa le multumesc juratilor GPeC pentru eforturile lor si, mai ales, magazinelor online care stiu deja ca Gala Premiilor eCommerce inseamna o competitie pe bune, focusata pe rezultate concrete”, precizeaza Andrei Radu. “Ii felicit sincer pe toti castigatorii! Merita!”, adauga el.
Castigatorii Galei Premiilor eCommerce 2012
I. Premiile decernate pe baza cifrelor furnizate de RomCard
• Cele mai multe carduri activate in 3D Secure - Banca Transilvania, 97.934 carduri activate din care 62.641 carduri activate in ultimele 12 luni
• Cei mai multi comercianti inrolati in 3D Secure - Banca Transilvania, 260 comercianti activi
• Cel mai bun start-up in acceptarea la plata a tranzactiilor 3D Secure - Libra Internet Bank – 76 comercianti activi si peste 3.000 de tranzactii/luna in 12 luni de la lansare
• Cea mai buna evolutie a unei banci in ultimele 12 luni - Banca Comerciala Romana – medie 72.000 tranzactii / luna in 2012 vs. medie 27.000 tranzactii / luna in 2011
• Cel mai mare volum procesat / Banca Anului in eCommerce 2012 - BRD-GSG – 2.645.420 tranzactii finalizate in ultimele 12 luni vs. 1.992.569 tranzactii in 2011
II. Premiile proprietare Gala Premiilor eCommerce – acordate prin consultarea magazinelor online inscrise la GPeC 2012
• Cea mai buna platforma de e-commerce - Magento
• Cel mai bun comparator de preturi - ShopMania.ro
• Cel mai bun procesator de plati - PayU
• Web Agentia Anului in e-commerce: SEO monitor
III. Premiile magazinelor online, in functie de votul juriului GPeC 2012 pe Categoriile de Produse/Servicii comercializate
• "Alimentare si Bauturi" - TheLiquorStore.ro
• “Articole sportive, Timp liber si Divertisment” - SportAddict.ro
• “Auto, Moto & Utilaje” - DepozituDeScule.ro
• “Bebelusi, Copii, Jucarii” - Strollers.ro
• "Birotica & Papetarie" - Birotica.ro
• "Cadouri si Bijuterii" - WatchShop.ro
• “Carti, Reviste, Publicatii, Muzica si Film” - UJMag.ro
• "Casa si Gradina" - eMenAtWork.ro
• "Fashion" - SevenSins.ro
• "Health & Beauty" - Rimeri.ro
• "IT&C" - GamesLine.ro
• "Pet Shop" - PentruAnimale.ro
• "Servicii" - AsigurariDeVacanta.ro
• "Turism" - VelTravel.ro
IV. Premiile magazinelor in functie de rezultatele sondajului "Voice of Customer" - User's Choice
• Remington-Style.ro
V. Premiile Anului GPeC 2012 in functie de votul juriului pentru magazinele inscrise in competitie
• Cel mai bun start-up in e-commerce: ZorileStore.ro
• Cel mai bun magazin online din grupa “Experienced” - SevenSins.ro
• Cel mai bun magazin din grupa "Professional" / Magazinul Anului in E-Commerce 2012: Originals.ro
Comentarii articol (2)