Cum va arata anul 2013 pentru avocatura de business din Romania? Exista semnale negative avand in vedere criza care inca planeaza asupra economiei? Bugetati o crestere sau o stagnare a afacerilor in acest an?
Suntem optimisti si in felul acesta am estimat o crestere a cifrei de afaceri pentru acest an. Exista insa semnale ca pentru a genera aceeasi marja de profit va trebui sa depunem un efort mai amplu. Semnalele negative sunt in principal constituite din vestile despre inasprirea fiscalitatii si despre instabilitatea monedei nationale. In avocatura de business vom intampina un volum tot mai mare de lucru in materie fiscala, restructurari, falimente.
Cum a fost in 2012? Care au fost ariile de practica cel mai des cautate?
Anul 2012 a fost un an dificil, pe care l-am parcurs cu prudenta, in sensul in care desi cifra de afaceri nu a crescut spectaculos, am inregistrat o atare crestere. Prin reducerea drastica a cheltuielilor si prin afectarea atenta a bugetelor am reusit insa sa pastram o marja de profit per partener aproape identica cu cea din anul 2011. Am lucrat mult in materia insolventei , in materie fiscala si achizitii publice.
Aveti un departament de litigii foarte activ. Cat acopera litigiile din volumul de munca al avocatilor de la Badita si Pop?
Ce calitati trebuie sa aiba un avocat ca sa faca parte din echipa Badita si Pop? Cum reusiti sa il pastrati in firma si sa-l fidelizati?
Accelerarea competitiei in domeniul nostru este inerenta in perioada de criza, iar echipa este motorul oricarei firme de avocatura. Pornind de la aceste doua certitudini ne orientam catre avocati cu o expertiza personala orientata catre profilul firmei noastre, oameni tineri si loiali care impartasesc viziunea noastra si care pun umarul in mod real la indeplinirea proiectelor noastre pe termen lung. Nu am facut niciodata eforturi pentru a pastra un avocat in echipa noastra. Cred sincer ca odata ce exista o compatibilitate si o legatura sudata intre membrii echipei, nu se poate pune problema fidelizarii, lucrurile se petrec natural, avocatii nostri se simt printre noi intr-un mediu optim.
Cati avocati sunt acum in firma? Exista planuri de recrutare pentru acest an?
Suntem o echipa extrem de compacta si acoperim prin expertiza individuala toata gama de solicitari ale clientilor nostri. Target-ul propus este sa devenim in cativa ani o firma de tip full-service, asadar cresterea echipei este inevitabila atat timp cat ramanem fideli acestui proiect. In fiecare an am recrutat, vom continua si in 2013 sa extindem si sa improspatam echipa.
Cat de greu se castiga si se pastreaza acum un client, dupa mai multi ani de criza economica? Cum arata profilul clientului Badita si Pop?
Sunt multe etape de parcurs pana cand se castiga increderea totala a unui client. De la increderea castigata si pana la momentul in care clientul isi formuleaza deciziile manageriale pe concluziile generate de firma de avocatura cu care lucreaza e un alt drum destul de lung.
In plina criza economica, clientul tinde sa devina mai atent, mai prudent si dispune de multe ori verificari si eforturi dublate.
Legatura creata intre avocat si client si, la un nivel superior, legatura creata intre firma de avocatura si o companie este greu de destructurat.
Operatiunile day to day si insasi traversarea crizei impreuna sudeaza o atare relatie si mai tare.
Care este raportul clienti romani/clienti straini in portofoliul firmei?
Lucram cu o majoritate de companii romanesti insa cele mai multe dintre ele sunt capitalizate extern ori sunt filiale romanesti ale unor multinationale.
Cum reusesti sa performezi in avocatura? Cat de importante sunt relatiile pe care ajungi sa ti le faci in mediul de business si cat la suta conteaza expertiza si cunostintele?
Din punct de vedere al performantei, avocatul are o profesie ca oricare alta si o firma de avocatura este un business ca oricare altul. In toate profesiile si afacerile succesul si performanta apar dupa multi ani de munca de calitate, strategii corect formulate si urmate, dezvoltare graduala, parcurgerea unor etape bine definite, investitii, loialitate fata de parteneri si fata de propriile principii. Toate acestea iti confera o expunere publica care conduce la crearea unui brand. Ca sa raspund la intrebarea dvs., as evita o comparatie procentuala atat timp cat relatiile din mediul de business si expertiza profesionala nu sunt puse in balanta niciodata, ele sunt suprapuse, in sensul ca numai pe fundamentul unei expertize solide se poate construi un sistem relational in mediul de business, in fapt clientela.