Vremea rezervarilor efectuate exclusiv la sediul agentiilor de turism, cu un teanc de brosuri in brate, a trecut. Turistii joaca acum un rol mult mai activ, alegand deseori on-line diversele componente ale unui pachet de servicii (hotel, zboruri etc.), informeaza Comisia pe site-ul propriu.
Noile norme privind pachetele turistice integreaza aceasta tendinta, actualizand reglementarile adoptate intr-o epoca in care internetul nu juca inca un rol atat de important (1990).
La timpul respectiv, aceste reglementari au adus imbunatatiri majore, acordandu-le cumparatorilor dreptul de a primi toate informatiile necesare inainte de a semna contractul, dreptul la rambursarea banilor in cazul schimbarii anumitor parti ale pachetului, posibilitatea de a transfera o rezervare pe numele altei persoane etc.
De asemenea, normele prevedeau obligativitatea organizatorului de a oferi alternative daca pachetul nu mai poate fi furnizat.
Noile norme anuntate de institutie propun:
- controale mai stricte in ceea ce priveste vanzarea la suprapret si obligatia operatorilor de a transfera reducerile de preturi in circumstante echivalente
- ca informatiile privind raspunderea sa fie redactate in limbaj simplu
- ca turistii sa aiba dreptul sa solicite compensatii pentru daune morale in cazul unui concediu ratat din cauza organizatorului
- stabilirea unui punct unic de contact la care turistii sa poata apela in cazul in care apar probleme legate de oricare dintre elementele pachetului de vacanta.
In acelasi timp, domeniul de aplicare a normelor se extinde. Astfel, vor beneficia de protectie nu doar cumparatorii pachetelor prestabilite, ci si turistii care prefera sa creeze un pachet personalizat, combinand elemente diferite furnizate de acelasi agent de turism.
In prezent, aproape 23% dintre turisti aleg pachete de servicii turistice traditionale, iar 20% aleg pachete personalizate.
Restul de 54% isi organizeaza singuri vacanta si nu fac obiectul acestor norme, dar continua sa beneficieze de protectia pe care le-o ofera normele europene referitoare la drepturile pasagerilor si la protectia consumatorilor.
Comentarii articol (0)